واکنش امام جمعه شیراز به مذاکرات وین/ نباید نگرانی در حوزه اقتصادی وجود داشته باشد!

واکنش امام جمعه شیراز به مذاکرات وین/ نباید نگرانی در حوزه اقتصادی وجود داشته باشد!

مهر نوشت: نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مذاکرات وین با این هدف است که به کشورهای اروپایی ثابت شود آنان پایبند به تعهداتشان نیستند.

آیت الله لطف الله دژکام درخطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن روز دانشجو انتظار آن است که به عنوان آینده سازان جامعه حضور اجتماعی،فرهنگی و سیاسی خود را با ویژگی‌های حرکت دانشجویی در جامعه اسلامی ادامه و استمرار دهند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ارزشمند بودن حرکت دانشجویی به گونه‌ای است که این قشر حتی در زمان انقلاب نیز با حضور در صدر فعالیت‌های اجتماعی نقش ویژه ای در به ثمر رسیدن انقلاب داشتند و حضور خیل عظیم دانشجویان در عرصه‌های انقلابی همراه با شعار اسلامی گرایی بود که به ثمر نشست.

آیت الله لطف الله دژکام در ادامه تصریح کرد: آرمان‌هایی در جامعه اسلامی تدوین شده است که از دسترس عامه مردم خارج بوده و یکی از اهدافی که موجب تدوین آرمان‌ها شده آن است که مسیر حرکت و هدف فعالیت‌های اجتماعی برای مردم مشخص باشد.

وی ادامه داد: مطالبه گری یکی دیگر از ویژگی‌های دانشجویان است و این قشر جامعه باید با توجه به آرمان‌ها و ارزش‌ها نسبت به مطالبه گری از مسئولان اقدام کنند این در حالی است که دانشجویان باید با تقسیم وظایف نسبت به مطالبه گری به صورت تخصصی اقدام کرد.

به گفته این مقام مسئول دانشجویان باید دانشمند باشند زیرا این افراد چشم و چراغ جامعه بوده و نتایج مطالعات این افراد باید در جامعه مورد بررسی و عملیاتی شدن قرار بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص مسائل تبلیغی نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: همانگونه که رهبری اشاره داشته‌اند فعالیت‌های تبلیغی باید براساس فعالیت‌های مردمی و براساس نیاز مردم باشد و مسئله تبلیغ مسائل اسلامی باید در اختیار مردم باشد.

وی در خصوص مذاکرات وین نیز تاکید کرد: براساس اطلاعیه‌ای که دولت منتشر کرده است ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده‌اند اما مذاکرات در دور جدید براین اساس است که از دولت‌های اروپایی این پرسش مطرح شود که چرا به تعهدات خود پایبند نبودند.

حل مشکلات مردم با اقتصاد مقاومتی

آیت الله دژکام ادامه داد: براساس نظر مقام معظم رهبری باید با اقتصاد مقاومتی مشکلات معیشتی مردم را برطرف کرد و چشم انتظار آنها نبود و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توان در بازارهای بین المللی اثر گذار بود.

به گفته این مقام مسئول نباید نگرانی در حوزه اقتصادی وجود داشته باشد این مهم زمانی محقق می‌شود که مدیران به وظایف خود به درستی عمل کنند.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز گفت: تفکر و اندیشیدن یکی از مسائلی است که قرآن کریم به آن اشاره داشته است و این موضوع عاملی است که موجب شده انسان دچار برخی از مشکلات نشوند.

او در ادامه بیان کرد: اولین چیزی که در روز قیامت مورد محاسبه قرار می‌گیرد اعمالی است که برای خداوند انجام شده از این رو انسان باید هراس داشته باشد که کاری که در جامعه انجام می‌دهد برای خداوند باشد و تفکر در این موضوع نیز موجب می‌شود انسان هراس از خداوند را در وجود خود احساس کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: معنویت اساسی‌ترین علتی است که شهدا و ایثارگران جامعه برای بهبود جامعه به کار بسته بندی و تاصی از معنویت موجب شده که این گونه افراد در جامعه به وجود آمده و اثرگذار باشند.

23215

پست بعدی

گران‌ترین میوه بازار را بشناسید

ج دسامبر 3 , 2021
ایسنا نوشت: مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت میوه و صیفی نسبت به هفته گذشته نوسانی نداشته است. براساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو سیب قرمز ۱۹ هزار تومان، سیب زرد ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ۲۲ تا ۳۰ هزار تومان، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000