نظر استاندار خراسان جنوبی در مورد تفویض اختیارات به استانداری ها

نظر استاندار خراسان جنوبی در مورد تفویض اختیارات به استانداری ها

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: استاندار خراسان جنوبی توضیحی درباره واگذاری تفویض اختیارات به استانداران سراسر کشور داد.

حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی ، درباره اینکه قرار است چه اختیاراتی به استانداران داده شود گفت: همه استانداران متقاضی این تفویض اختیارات به دلیل مسائل و مشکلات در استانها، هستند.

ملانوری بیان کرد که مشکلات مختلفی در استان‌ها از قبیل مجوزها و تخصیص زمین و سرمایه گذار، بحث‌های بانکی و … وجود دارد. در این طرح پیشنهادات استانداران در حوزه‌های مختلف ارائه و در جلسات مطرح و بصورت کارشناسی بررسی خواهد شد؛ همچنین به تناسب موقعیت، وزرا بخشی از اختیارات خود که قابل تفویض است را به استانداران تفویض می‌کنند که انجام کارها روان‌تر شود.

۳۰ آبان امسال احمد وحیدی وزیر کشور از واگذاری تفویض اختیارات بیشتری به استانداران سراسر کشور خبر داد و بیان کرد که آن واگذاری مطابق فرآیند پیش بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ صندوق توسعه ملی در استان‌ها شکل خواهد گرفت.

نظر استاندار خراسان جنوبی در مورد تفویض اختیارات به استانداری ها

استاندار خراسان جنوبی معتقد است که تفویض اختیارات به استانداران به تسریع در امور کمک می‌کند؛ مثلا تولید محصول زرشک منحصرا برای استان خراسان جنوبی است؛ تصمیم گیری برای تولید، برداشت و فرآوری زرشک و موضوعات دیگری که مرتبط با این محصول است، مرتبط با این استان بوده و خوب است که مسئولان این استان اختیاراتی داشته باشند که بتوانند این موضوع را به خوبی مدیریت کنند.

وی با اعتقاد بر اینکه تولید زعفران و عناب هم منحصرا برای استان خراسان جنوبی است بیان کرد که موضوعات دیگری هم وجود دارد که در همه استان‌ها شمولیت دارد؛ مثلا در بحث واگذاری ها، مسائل بانکی و بخشودگی‌ها و برخی دیگر، اگر تفویض اختیارات انجام شود می‌تواند تسریع کننده کارها و در بخش‌های اقتصادی، مشاغل، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی باشد.

23217

پست بعدی

تجمع و «بست‌نشینی» جمعی از ایثارگران با چادر مسافرتی مقابل بنیاد شهید/ عکس

ی نوامبر 28 , 2021
فارس نوشت: دفتر مرکزی بنیاد شهید از روز گذشته، شاهد تجمع جمعی از ایثارگران مشمول ماده ۳۸ (جانبازان و آزادگانی که در هیچ یک نهادی استخدام نشده‌اند و از بنیاد شهید حقوق دریافت می‌کنند) است که خواستار پرداخت معوقاتشان هستند. این معوقات به حدود ۶۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. گروهی از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000