یوزف فان اس؛ اسلام شناس آلمانی درگذشت

یوزف فان اس؛ اسلام شناس آلمانی درگذشت

پروفسور یوزف فان اس آلمانی، استاد بازنشسته دانشگاه توبینگن، از مدرسان و پژوهشگران نامدار در اسلام‌شناسی است.

ایسنا نوشت: پروفسور«یوزف فان اس» که عضو آکادمی علوم هایدلبرگ، آکادمی ادبیات بارسلونا، آکادمی علوم عراق، انجمن فلسفه ایران، آکادمی علوم تونس، آکادمی قرون وسطی آمریکا و آکادمی اروپا بوده است، در سال ۲۰۰۹ جایزه خدمات شایان پروس و در سال ۲۰۱۰ جایزه ای از کنگره جهانی مطالعات خاورمیانه و جایزه صلیب بزرگ دولت فدرال آلمان را دریافت کرده است.

وی دارای تحقیقات و نوشته های متعددی در حوزه کلام اسلامی است و انتشار"کلام و جامعه در سده های دوم و سوم هجری”به زبان آلمانی در 6 جلد در فاصله سال های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۷ موجب شهرت جهانی این پژوهشگر و نویسنده شد.
در میان آثار پروفسور یوزف فان اس کتاب شش جلدی «کلام و جامعه در قرن دوم و سوم هجری» از ویژگی های ممتازی برخوردار است .این اثر با مشارکت گروهی از مترجمان متبحر زبان آلمانی و زیر نظر دکتر سید محمدرضا بهشتی به زبان فارسی ترجمه شده است.

/6262

پست بعدی

این واکسن ایرانی در آستانه تایید نهایی وزارت بهداشت

پ نوامبر 25 , 2021
ایرنا نوشت: معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: در حال انعقاد قرارداد با وزارت بهداشت هستیم تا در روزهای آینده این واکسن با ورود به سبد واکسیناسیون در اختیار هموطنان قرار گیرد. محمدحسن فلاح مهرآبادی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امیدوار بود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000