سیل واکنش‌های منفی به بدسلیقگی «فوتبال برتر»

سیل واکنش‌های منفی به بدسلیقگی «فوتبال برتر»

خراسان نوشت: گزارش برنامه فوتبالی شبکه ۳ درباره استعمال دخانیات در ورزشگاه، با واکنش‌های منفی فراوان مواجه شد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، درِ ورزشگاه‌های فوتبال که پس از شیوع کرونا در ایران به روی تماشاگران بسته بود، در جمعه‌ای که گذشت، باز شد. پس از حدود ۲۲ ماه، روز جمعه ۲۸ آبان ماه با بازگشایی ورزشگاه آزادی برای علاقه‌مندان فوتبال، حدود ۵ هزار نفر از هواداران دو تیم استقلال و نساجی به ورزشگاه آزادی رفتند و مسابقه را تماشا کردند. این اتفاق با پوشش ویژه رسانه‌ها همراه شد، از جمله برنامه تلویزیونی «فوتبال برتر» که دوشنبه‌شب در دو آیتم ویژه به بررسی این اتفاق پرداخت؛ گزارش‌هایی که با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو شد.

«فوتبال برتر» چه کرد؟

جواد خیابانی که گزارشگر مسابقه استقلال و نساجی بود، در اوایل گزارش خود، اشاره کرد که ۷ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند، اگرچه می‌دانیم مجوز ورود حداکثر ۵ هزار تماشاگر به ورزشگاه صادر شده بود. از همین جا می‌شد حدس زد دست‌اندرکاران برنامه «فوتبال برتر» راجع به ورود تماشاگران و نحوه ورود آن‌ها به ورزشگاه، انتقادهایی دارند. با این حال، انتظار می‌رفت ورود برنامه «فوتبال برتر» به بحث بازگشایی ورزشگاه‌ها، جالب و جذاب باشد، انتظاری که برآورده نشد. آیتم‌هایی که این برنامه در این باره پخش کرد، نشانی از شور و شوق تماشاگران نداشت. آیتم اول یک گزارش میدانی ۶ دقیقه‌ای درباره مشکلات بلیت‌فروشی و سرگردان شدن تماشاگران بود و آیتم دوم که بیشترین بازخوردهای منفی را در فضای مجازی دریافت کرد، ۲.۵ دقیقه بود و به بحث استعمال دخانیات در ورزشگاه می‌پرداخت.

واکنش‌های منفی فراوان

نکته مهم درباره آیتم دوم «فوتبال برتر»، محو نکردن صورت تماشاگرانی بود که در ورزشگاه سیگار می‌کشیدند. اتفاقی که واکنش منفی بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخت، چراکه عملاً می‌توانست برای جوانانی که دور از چشم خانواده، دخانیات مصرف می‌کردند، دردسر درست کند. علاوه بر واکنش‌های فراوان توئیتری و اینستاگرامی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در این باره نوشت: «فقط برنامه «فوتبال برتر» می‌تونست از روز زیبایِ حضور تماشاگران و بازگشتِ بی‌نهایت هیجان به ورزشگاه آزادی و فوتبال ایران، تصاویر حداکثر ۱۰ نفر از ۵۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه رو که دارن سیگار می‌کشن ،بگیره و با آهنگ پس‌زمینه مستند شوک پخش کنه.» محمد نوری‌فر مدیررسانه ای باشگاه استقلال تهران نیز نوشت: «نکته‌ای که بیش از هر چیز تلخ و ناراحت‌کننده به نظر آمد، تصویربرداری پنهانی از چند هوادار نوجوان و جوان تیم استقلال در حال استعمال دخانیات بود که می‌تواند عواقب نگران کننده‌ و پیش‌بینی‌ناپذیری برای این افراد به همراه داشته باشد. این رویکرد برنامه «فوتبال برتر» در حالی است که فراموش نمی‌کنیم، دو سال قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل سیگار کشیدن عوامل صداوسیما در راهروهای ورزشگاه آزادی، فدراسیون فوتبال را به مبلغ ۳۰۰۰ دلار جریمه کرد.» دیروز شبکه‌های اجتماعی مملو از اظهارنظرهایی در مخالفت با این اقدام «فوتبال برتر» بود.

اگرچه احتمالا از نظر حقوقی، به اقدام «فوتبال برتر» در نمایش تصاویر تماشاگران در یک مکان عمومی، ایرادی وارد نیست، اما ورود به این شکل به بحث بازگشایی ورزشگاه‌ها، بی‌تردید مصداق بدسلیقگی است.

۵۸۵۸

پست بعدی

آتش‌سوزی در پاساژ قائم تهران

چ نوامبر 24 , 2021
ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق در یک مجتمع تجاری در تجریش نفر خبر داد. سید جلال ملکی در خصوص حریق در یک مرکز تجاری گفت: ساعت ۰:۳۶ بامداد روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان تجاری در بلوار تجریش به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000