نگاه ویژه نماینده مردم تبریز به تعامل مجلس با دولت/ امیدآفرینی با شعار دادن محقق نمی‌شود

نگاه ویژه نماینده مردم تبریز به تعامل مجلس با دولت/ امیدآفرینی با شعار دادن محقق نمی‌شود

برنا نوشت: فرهنگی گفت که مجلس بر تعامل با دولت تاکید دارد و در کنار این تعامل باید استقلال و اقتدار خود را حفظ کند، تعامل مجلس با دولت به معنای دنبال روی نیست و حفظ استقلال مجلس هم به معنای مخالفت و دشمنی و درگیر شدن نیست. مجلس با توجه به اختیارات خود جایگاه مستقل از دولت دارد.

«محمد حسین فرهنگی» نماینده مردم تبریز در گفت وگویی در خصوص عملکرد صد روزه دولت گفت:تفکیک میان دولت و مجلس قائل نیستم، زیرا دولت آنچه را اجرا می کند که مجلس به تصویب رسانده باشد. مجلس در بودجه می تواند هر سیاستی که خواست اعمال کند و هر مدیریتی را تکلیف کند و این در عملکرد دولت تاثیر گذار است. دولت نقش اجرایی دارد ولی بهرحال ریل گذاری و تعیین سیاست ها و همراهی ها توسط مجلس صورت می‌گیرد، لذا مجلس و دولت با تعامل یکدیگر می‌توانند اقدامات مفیدی را صورت دهند.

او در ادامه در خصوص اولویت دولت در شرایط کنونی بیان کرد: مهم‌ترین اولویت دولت اهتمام بر کالاهای ضروری است تا این کالاها به دست همه یارانه بگیران برسد نه فقط بخشی از مردم، طبیعی است این اتفاق هنگامی رخ می دهد که با توجه به سازوکارهای موجود و شبکه های توزیع که در کشور وجود دارد، تامین اقلام و قیمت گذاری به خوبی صورت گیرد تا مردم در اقصی نقاط کشور بتوانند به این اقلام دسترسی پیدا کنند.

نماینده مردم تبریز گفت: سلامت غذایی و اهمیت به اقلام ضروری مردم مهمترین رکنی است که باید مورد توجه دولت ومجلس قرار بگیرد.

او در خصوص انتقاد های اخیر به دولت که توسط برخی نمایندگان از تریبون مجلس صورت می‌گیرد مطرح کرد: مجلس بر تعامل با دولت تاکید دارد و در کنار این تعامل باید استقلال و اقتدار خود را حفظ کند، تعامل مجلس با دولت به معنای دنباله روی نیست و حفظ استقلال مجلس هم به معنای مخالفت و دشمنی و درگیر شدن نیست. مجلس با توجه به اختیارات خود جایگاه مستقل از دولت دارد.

فرهنگی گفت: امیدآفرینی با شعار دادن که اتفاق نمی افتد، امیدآفرینی با اقدامات مساعد رخ می دهد . اقدامات مساعد در حوزه اشتغال، معیشت، تورم واقتصاد و بورس راهکارهای متفاوت دارد که در نوع خود قابل بحث و تصمیم گیری است.

2323

پست بعدی

ملیکا زارعی از راز مجری شدنش پرده برداشت

د نوامبر 22 , 2021
ایسنا نوشت: ملیکا زارعی، مجری برنامه های کودک درباره استفاده درست از فضای مجازی توصیه کرد: همه با هم باید تلاش کنیم تا از این فضا در جهت کامل شدن خودمان اسفاده کنیم نه اینکه با استفاده نادرست متضرر شویم. ملیکا زارعی به این پرسش پاسخ داد که چرا اسم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000