ادعای مهم یک نماینده مجلس: رای ندادن به وزیر پیشنهادی برای کمک به دولت بود

ادعای مهم یک نماینده مجلس: رای ندادن به وزیر پیشنهادی برای کمک به دولت بود

ایرنا نوشت: نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را برای کمک بیشتر به دولت سیزدهم و صیانت از جایگاه خطیر این وزارتخانه ارزیابی کرد و گفت: مجلس انقلابی همچنان حامی و کمک‌کار دولت ولایی است.

علیرضا زندیان در نطق میان دستورش در نشست علنی، گفت: مجلس انقلابی در دوره یازدهم به خود می‌بالد و در معرفی اولیه کابینه هم نهایت همکاری و حمایت را داشته است، اما در عین حال بنا بر رسالت و وظیفه انقلابی خویش عمل می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم افزود: رای عدم اعتماد روز گذشته مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، نه به دولت ولایی نبود بلکه کمک هرچه بیشتر به موفقیت دولت سیزدهم و صیانت و حمایت از جایگاه مهم و خطیر یکی از مهمترین وزارت خانه‌های یعنی آموزش و پرورش و دفاع از حقوق فرهنگیان و دانش آموزانی است که منتخبان خویش را برگزیده تا هر آنچه لازم است انجام دهند.

زندیان گفت: از این رو مجلس انقلابی همچنان حامی و کمک حال دولت ولایی بوده و ذره‌ای در راستای اعتلای نام و عظمت انقلاب اسلامی کوتاه نخواهد آمد و در نظارت بر عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و در خدمت به آحاد مردم عزیز جای تعارفی وجود نداشته و به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» به عنوان ابزار واقع بینانه جهت غلبه بر مشکلات اقتصادی، گفت: در این شعار تقویت و حمایت هدفمند از تولید داخلی به عنوان مهمترین هدف در نظر گرفته شد و حمایت‌ها و مانع زدایی‌ها هم در دو سطح قرار گرفت.

مجلس انقلابی حامی و کمک‌کار دولت ولایی است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، سطح اول مانع‌زدایی را رفع موانع موجود و سطح دوم را پشتیبانی‌ها برشمرد و ادامه داد: این دو سطح لزوما باید متناسب با شرایط کشور در جهت افزایش هدفمند کمی و کیفی تولید با فعال کردن ظرفیت‌های خالی این بخش و افزایش ظرفیت در رشته فعالیت‌های صنعتی دارای اولویت با هدف اشباع بازار داخل و بازارهای صادراتی مشخص و با تکیه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی انجام شود.

زندیان ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و موثر دانستن تحریم، قطعا نهادهای اجرایی باید درباره نحوه اجرای برنامه‌ها گزارشی ارائه دهند. بنابراین از ریاست جمهوری درخواست می‌کنم تا قبل از پایان سال گزارشی کارشناسانه و دقیق از عملکرد سطوح مختلف دولت در اجرایی کردن اهداف یعنی حمایت، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در بخش‌های سه گانه اقتصاد، خدمات، صنعت و کشاورزی و به‌طور کلی تحقق آن، به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا بر این اساس میزان پایبندی، اهتمام و توجه دولت‌های دوازدهم و سیزدهم به نام گذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری سنجیده و ترک فعل و کم‌کاری دستگاه‌ها مشخص شود.

مصوبه امهال و اعصای تسهیلات در بخش کشاورزی اجرا شود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: تیر ۱۴۰۰ با امضای معاون اول رییس‌جمهوری، مصوبه مربوطه به تخصیص اعتبار امهال و اعطای تسهیلات برای مدیریت خشکسالی در بخش کشاورزی ابلاغ شد اما متاسفانه با گذشت چهار ماه، این مصوبه هنوز در پیچ و خم اجرا بوده و بانک‌های عامل به‌ویژه بانک کشاورزی هیچ‌گونه اقدام و همکاری در خصوص بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی نداشته است.

وی افزود: در این شرایط که کشاورزان از یک سو با کمبود نقدینگی برای تامین نهاده‌ها در سال زراعی پیش رو مواجه و از سوی دیگر با اقدامات قهری بانک کشاورزی برای پرداخت وام ها روبرو هستند، از رییس‌جمهوری تقاضا می‌کنم دستور دهد بانک مرکزی به فوریت نسبت به اجرای این قانون اقدام و دلایل تاخیر و عدم همکاری بانک به‌ویژه بانک کشاورزی را اعلام کند.

23216

پست بعدی

حمید فرخ‌نژاد رئیس هیئت داوران جشنواره آمریکایی شد

چ نوامبر 17 , 2021
حمید فرخ‌نژاد رئیس هیئت داوران اینترنشنال برایتلایت فیلم فستیوال آمریکا شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی جشنواره اینترنشنال برایتلایت فیلم فستیوالِ آمریکا، حمید فرخ‌نژاد طی حکمی از سوی بلا بلیک دبیر جشنواره بین‌المللی برایتلایت فیلم در هالیوود به‌عنوان رئیس هیئت داوران این جشنواره منصوب شد. فرخ‌نژاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000