آیت‌الله جنتی درگذشت یکی از مبارزان بوسنیایی را تسلیت گفت

آیت‌الله جنتی درگذشت یکی از مبارزان بوسنیایی را تسلیت گفت

ایرنا نوشت: دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت «حسن چنگیج» یکی از باسابقه ترین مبارزان بوسنیایی و رییس پیشین مجمع عالی جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت آیت الله احمد جنتی به «باقر عزت بگوویچ» رییس حزب اقدام دمکراتیک بوسنی و هرزگوین آمده است: درگذشت برادر مجاهد و مقاوم جناب آقای «حسن چنگیچ» موجب تاسف و تالم اینجانب و دوستان او در محور مقاومت شد.

دبیر شورای نگهبان در این پیام یادآور شد: این مسلمان شجاع و وطن پرست، عمر خود را در مسیر مبارزه برای میهن و ملت خود وقف کرد و در کنار رهبر فقید مسلمانان بوسنی و هرزگوین، مرحوم علی عزت بگوویچ نقشی مهم در دفاع از مردم و تمامیت ارضی کشور خود ایفا نمود.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: مرحوم حسن چنگیچ اگرچه بخاطر تلاش‌های بی وقفه خود در دوره دفاع از کشور و مردم بوسنی و هرزگوین از سوی آمریکا جنایتکار تحت تحریم قرار گرفت و با محدودیت‌هایی بین‌المللی مواجه بود، اما در طول عمر پربرکت خود لحظه ای در دفاع از آرمان مسلمانان بوسنی و هرزگوین و اعتلای جهان اسلام دریغ نورزید و تسلیم نشد.

وی در پیام خود درگذشت این مجاهد را به خانواده او، ملت بوسنی و هرزگوین و همه آزادگان جهان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر خواستار شد.

آیت الله احمد جنتی در اوایل دهه هفتاد نماینده مقام معظم رهبری در امور بالکان بود.

23219

پست بعدی

ممنوعیت ورود به مراکز اقامتی بدون تست و واکسن کرونا

س نوامبر 9 , 2021
ایسنا نوشت: پروتکل‌ بهداشتی مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ در مراکز اقامتی بازنگری و ابلاغ شد. بر این اساس از ورود مسافر و فعالیت شاغلان در این مراکز بدون کارت واکسن و یا تست PCR منفی جلوگیری خواهد شد. جمشید حمزه‌زاده ـ رییس هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران ـ از به‌روزرسانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000