آمار جانشین وزیر دفاع از وجود ۳۸ مدل بحران طبیعی در کشور/ تهدیدات به منشور چند وجهی تبدیل شده

آمار جانشین وزیر دفاع از وجود ۳۸ مدل بحران طبیعی در کشور/ تهدیدات به منشور چند وجهی تبدیل شده

ایرنا نوشت:جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز تهدیدات دشمن به شکل منشور چند وجهی و همه‌جانبه صورت می‌گیرد که یکی از منشورهای آن تهاجم نظامی است؛ یعنی در شرایط فعلی، دشمن از هر منظر بتواند تهاجم خود را انجام می‌دهد.

سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی در هفتمین همایش ملی پدافند کالبدی و حفاظت از زیرساخت‌های کشور در دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع گفت: امروز تهدید دشمن به یک منشور چند وجهی تبدیل شده است که یکی از این روش‌ها تهدید نظامی است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز تهدیدات دشمن همه‌جانبه شده است، گفت: تهاجم فرهنگی، تهاجم سیاسی، تهاجم اقتصادی، تهاجم سایبری و تهاجم روانی، بخشی از منشور چند وجهی تهدیدات دشمن هستند و این یعنی دشمن از هر منظری که بتواند، ضربه خود را وارد می‌کند.

سرتیپ فرحی ادامه داد: امروز جنگ و منازعه نظامی کم‌رنگ‌ترین نوع تهدید محسوب می‌شود و چه بسا با استفاده از سلاح‌های هوشمند، دورایستا و نقطه‌زن دیگر جنگ‌های طولانی‌مدت چندساله به جنگ‌های چندروزه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تهدیدات امروز همه‌جانبه و پست‌مدرنیسم هستند، افزود: این نوع تهدیدات در واقع ادبیات نوینی را ایجاد می‌کند و بدین معناست که همه ابزار اعم از ابزار تهاجم زیستی، تهاجم سایبری و تهاجم فرهنگی روی میز است و در این فضا دیگر توپ در برابر توپ و تفنگ در برابر تفنگ مطرح نیست.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: در این فضا باید برای هجمه‌های فرهنگی، هجمه‌های سخت‌افزاری، هجمه‌های سایبری، هجمه‌های الکترومغناطیس و هجمه‌های فناوری‌های برتر دشمن نیز برنامه مقابله‌ای داشته باشیم؛ اینها ابزار تهدید پست‌مدرنیسم هستند که ما باید ابزارهای متناسب و ظرفیت‌های مقابله‌ای آن را ایجاد کنیم.

سرتیپ فرحی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به واسطه تحریم‌ها که یکی دیگر از ابزار منشور تهدید است، فشارها را بر کشور ما بیشتر می‌کند و در این حوزه برای اینکه ما نتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم، دشمنان حتی وارد خرابکاری صنعتی هم می‌شوند؛ یعنی اگر آنها ببینند که ما می‌توانیم از تحریم‌ها عبور کنیم، این بار با ارائه یک کالای مخدوش، خرابکاری صنعتی می‌کنند که هر روز این رویه دارد بیشتر از گذشته می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه فرمودند که ما باید برابر تحریم‌ها اولاً امکان عبور از تحریم را ایجاد کنیم و در مرحله بعد کار مهم و اساسی و راهبردی، بحث بی‌اثر کردن تحریم‌هاست که باید آن را دنبال کنیم؛ یعنی باید در داخل کشور به سطحی از توانمندی برسیم که نیازی به خاج از کشور وجود نداشته باشد.

آمار جانشین وزیر دفاع از وجود ۳۸ مدل بحران طبیعی در کشور/ تهدیدات به منشور چند وجهی تبدیل شده

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با ایجاد منشور چند وجهی تهدید به دنبال ضربه‌زدن اساسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که یکی از این وجوه، تحریم است.

فرحی با بیان اینکه امروز دهها نوع بحران در سطح دنیا شناخته شده است، افزود: امروز ۳۸ مدل بحران طبیعی در کشور ما وجود دارد که در این زمینه می‌توان به سیل، زلزله، طوفان، آلودگی، ریزگرد و… اشاره کرد؛ لذا کشور ما با بسته‌ای از بحران‌های طبیعی مواجه است و باید برای این موضوع، فکری کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما امروز با این تهدیدات چند وجهی مواجه است، گفت: باید برابر این فشارها از دو ابزار استفاده کنیم؛ اولاً اینکه در برابر این حجم از تحریم، تهدید و بحران مقابله کنیم؛ به این ترتیب که باید اولویت‌بندی داشته باشیم و اینجا پدافند کالبدی و زیرساختی موضوعیت پیدا می‌کند تا بخش‌های حیاتی را مصون‌سازی کنیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: دومین اصل یا مولفه در این عرصه این است که یک زنجیره ارزش‌ساز را درست کنیم که از راه علم، پاسخگوی نیازهای ما باشد و به تربیت نیروی انسانی، فرهنگ‌سازی و مهندسی و پیاده‌سازی ختم شود.

فرحی تاکید کرد: امروز پایان‌نامه‌های ما باید وارد زنجیره ارزش‌ساز شود و گام به گام بستر آینده‌سازی کشور را فراهم کند تا اثرات آن را در سطح جامعه ببینیم.

۲۳۲۱۹

پست بعدی

جزئیات مهمی از دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی با محسنی اژه ای

ی نوامبر 7 , 2021
ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با رییس قوه قضاییه خبر داد. محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس قوه قضائیه گفت: در این جلسه علاوه بر مطرح شدن مسائل مرتبط با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000