تاکید جدی کمیسیون اقتصادی مجلس بر تعیین تکلیف رمز ارزها

تاکید جدی کمیسیون اقتصادی مجلس بر تعیین تکلیف رمز ارزها

ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق گزارش ارائه شده عرضه‌های اولیه‌های خوبی در راه هستند که اگر شرایط بازار مقداری بهتر شود قابلیت عرضه دارند، شرکت‌های دانش بنیان نیز در حال عرضه به بازار اوراق بهادار هستند و اولین آنها به بازار عرضه شده و در تابلو قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای از بررسی وضعیت بورس با حضور وزیر اقتصاد در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که در این جلسه بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر رمز ارزهای با منشا خارجی تاکید شد تا سرمایه گذاری‌ها در فضای مطمئنی انجام شود.

غلامرضا مرحبا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی گفت: این جلسه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس اوراق بهادار برای بررسی وضعیت بازار سرمایه و مشکلات آن تشکیل شد؛ در ابتدا علیزاده نماینده ناظر مجلس در شورای عالی بورس به ارائه گزارشی پرداخت و به مواردی همچون ناترازی در بازار سرمایه، جلوگیری از قیمت گذاری‌های دستوری، عدم اتخاذ تصمیم‌های عجولانه و یک شبه، نظارت‌های سیستمی در بازار سرمایه، کاهش دخالت‌های سیستمی، لزوم توجه همه ارکان دولت به بازار سرمایه، شفاف سازی در بحث سازمان بورس و ایجاد کانون سهام داران حقیقی اشاره کرد.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد نیز طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار را بستری مناسب دانست و پیشنهاد کرد کمیته ای مشترک تمامی زوایای طرح را بررسی کند تا حاوی تمام نقاط مشترک مدنظر دو طرف باشد.

تاکید جدی کمیسیون اقتصادی مجلس بر تعیین تکلیف رمز ارزها

مرحبا به صحبت های رئیس سازمان اوراق بهادار اشاره و اظهار کرد: رییس سازمان بورس درخصوص شفاف سازی دارایی شرکت‌ها و شفاف سازی دعاوی حقوقی در سامانه کدال مباحثی را مطرح کرد؛ طبق گزارش‌های ارائه شده توسط آقای عشقی کمیته مشترکی بین بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار تشکیل شده تا فعالیت های تامین سرمایه و پرداخت سود از طریق سیستم بانکی را رسیدگی کند چون حجم نقدینگی بسیار زیاد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق گزارش ارائه شده عرضه‌های اولیه‌های خوبی در راه هستند که اگر شرایط بازار مقداری بهتر شود قابلیت عرضه دارند، شرکت‌های دانش بنیان نیز در حال عرضه به بازار اوراق بهادار هستند و اولین آنها به بازار عرضه شده و در تابلو قرار گرفته است.

مرحبا در پایان اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی از تشکیل کمیته مشترک بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار استقبال کرد. علاوه بر این در حوزه رمزها نیز مباحثی مطرح شد و مقرر شد این حوزه خصوصا رمز ارزهای با منشا خارجی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند تا سرمایه گذاری‌ها در فضای مطمئنی انجام شوند چون می‌تواند چالش‌های داشته باشد.

23216

پست بعدی

روایت زندگی قیصر امین‌پور در «همزاد عاشقان»

ی نوامبر 7 , 2021
مستند «همزاد عاشقان» ساخته تورج کلانتری که روایتی است از زندگی و زمانه قیصر امین‌پور، شاعر معاصر از شبکه مستند پخش می‌شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «همزاد عاشقان» ساخته تورج کلانتری یکشنبه ۱۶ آبان ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود. «همزاد عاشقان» پرتره ای از زندگی و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000