تصمیم مهم مجلس برای جریمه‌های رانندگی

تصمیم مهم مجلس برای جریمه‌های رانندگی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه تمدید مهلت‌های مقرر در تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه اصلاح تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با آن مخالفت کردند.

پیش از این مهلت ۱۰ ساله‌ای به نیروی انتظامی برای تامین نیروی مورد نیاز از افسران و کادر پیمانی برای تشخیص تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور و قبض جریمه داده شده بود که این مهلت سال گذشته به پایان رسید.

در این لایحه آمده بود که نیروی انتظامی می‌تواند حداکثر تا سال ۱۴۰۴ از این اختیارات برای تشخیص تخلفات و صدور قبض جریمه به درجه‌داران کادر مورد وثوق راهنمایی رانندگی با شرایط خاص و همچنین افسران کادر سایر بخش‌های نیروی انتظامی استفاده کنند.

در جریان بررسی کلیات این لایحه، روح‌الله نجابت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد که این لایحه اختیار جدیدی به نیروی انتظامی نمی‌دهد بلکه مجوزی که ۱۰ سال پیش به ناجا داده شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۴ تمدید شود.

23231

پست بعدی

انتقاد شدید یک نماینده از ساده انگاری کرونا / دولت در تثبیت قیمت کالاهای اساسی تجربه خوبی ندارد

ی نوامبر 7 , 2021
ایلنا نوشت: نماینده چابهار در مجلس یازدهم، گفت اینکه بگوییم شرایط کنونی پیک ششم است درست نیست، اما برخی شهرها مجددا وارد وضعیت قرمز شده‌اند، مثلا زابل از سه‌شنبه هفته گذشته وارد وضعیت قرمز شد. این به معنای آن نیست که وارد پیک ششم شده‌ایم اما معنایش این است که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000