پاسخ وزارت بهداشت به یک شایعه عجیب درباره مصرف سبزی و صیفی‌جات

پاسخ وزارت بهداشت به یک شایعه عجیب درباره مصرف سبزی و صیفی‌جات

ایسنا نوشت: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی‌جات جنبه علمی ندارد، گفت: براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات پیش از مصرف به سالم سازی نیاز دارند و باید گندزدایی شوند.

محسن فرهادی – معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به برخی اظهارات در خصوص اینکه مصرف سبزی و صیفی‌جات سبب حمله مغزی می‌شود، گفت: هیچ یک از این موارد جنبه علمی ندارند. تنها براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات پیش از مصرف به سالم سازی نیاز دارند و باید گندزدایی شوند.

وی ادامه داد: مصرف محصولاتی که عملیات پاکسازی آنها در کارخانه‌ها انجام می‌شود، بلامانع بوده و هیچ مشکلی ندارند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نکاتی که درباره بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزیجات مطرح و اینکه در انتها نتیجه گیری شده که سبب بیماری بوتولیسم می شود، یک بحث غیر علمی است؛ همانطور که همه صاحب نظران اطلاع دارند این بیماری کاملا بی هوازی است و اصلا مربوط به این موارد نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، فرهادی در پایان با اشاره به اینکه صیفی‌جات در شرایط هوازی هستند؛ درحالی که بوتولیسم کاملا در شرایط بی‌هوازی سم تولید می‌کند، عنوان کرد: مصرف این محصولات پس از ضدعفونی حتما توصیه می‌شود.

4747

پست بعدی

واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به اقدام سپاه در دریای عمان/ آمریکا، ایران را وادار به نشان دادن اقتدارش کرد

پ نوامبر 4 , 2021
برنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در مورد اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست آمریکا در آب‌های دریای عمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه خلیج فارس را عاری از تنش‌های نظامی می خواهد ولی آمریکایی‌ها ایران را وادار به نشان دادن اقتدارش می […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000