چگونه می‌شود اضطراب پاییز را کاهش داد؟

چگونه می‌شود اضطراب پاییز را کاهش داد؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: اضطراب پاییزی یکی از مشکلات فصلی است که می‌توان آن را به وسیله برخی راهکارهای ساده درمان کرد.

تابستان فصلی است که بسیاری از مردم در آن استراحت بیشتری داشته و از آرامش آن لذت می‌برند. با این حال، همزمان با پایان یافتن این فصل، برخی از مردم شاهد بروز اضطراب و نگران در خود هستند.

برخی تصور می‌کنند این اضطراب ناشی از کوتاه شدن طول روز است این در حالی است که ریشه این اضطراب به دلیل مجموعه وقایع و رویدادهایی است که برای فرد رخ می‌دهد. اضطراب پاییزی یک بیماری فصلی است که به طور معمول افراد را در اواخر ماه اوت (شهریور) تا اواسط سپتامبر (مهر ماه) به مدت چند هفته درگیر خود می‌کند.

براساس شرایط آب و هوایی که فرد در آن قرار دارد، این اضطراب فصلی می‌تواند به صورت متفاوتی افراد را درگیر کند. علائم اضطراب پاییزی می‌تواند به اشکال مختلف مانند تنگی نفس، به فکر فرو رفتن، اضطراب، اختلالات خواب، نگرانی، مشکلات گوارشی، و تنش عضلانی خود را نشان دهد.

دلایل متعددی برای بروز اضطراب پاییزی وجود دارد که مهمترین آن‌ها شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- پاییز فصل تغییرات است در طول تابستان سبک زندگی افراد ثابت و مشخص است، اما با آغاز پاییز تغییرات شروع می‌شود از بازگشایی مدارس تا تغییر ساعات کاری و کوتاه شدن طول روز همگی بر فرد تاثیر مستقیم می‌گذارد با سرد شدن هوا فعالیت‌های خارج از خانه کاهش می‌یابد و فرد بیشتر در محیط بسته قرار خواهد داشت.

۲- وفق پذیری با تغییرات انرژی بر است همواره وفق کردن خود با شرایط جدید می‌تواند یک چالش جدی برای برخی افراد باشد که همین موضوع بر اضطراب آن‌ها می‌افزاید.

۳- برخی افراد در این فصل ممکن است به تب پاییزی مبتلا شوند تب پاییزی یک اختلال روانی است که فرد طی آن بیشتر از حد توانش خود را درگیر مسائل مختلف می‌کند. برای مثال، ممکن است فرد بخواهد خواندن ده‌ها جلد کتاب و رمان را آغاز کند و یا به طور همزمان در چند سازمان غیرانتفاعی داوطلب شود. این موضوع می‌تواند بر شدت اضطراب فرد بیافزاید.

متخصصان راهکارهای ساده‌ای برای مقابله با اضطراب پاییزی ارائه می‌کنند. از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- ذهن خود را با فعالیت کمتر استرس زا مشغول کنید.
۲- همواره به یاد داشته باشید که شما یک فرد با قدرت بی نهایت نیستند پس در انتخاب کارها دقت کرده و اقدامات ساده را انجام دهید.
۳- از انجام همزمان چند کار سخت خودداری کنید.
۴- تنفس عمیق و آرام را به صورت منظم تمرین کنید.
۵- به سلامت خود توجه کنید. برای مثال بروز آلرژی می‌تواند باعث تغییر احساسات و بروز اضطراب شود.
۶- مصرف ویتامین D و منیزیم را برای تقویت سیستم ایمنی بدن فراموش نکنید.

۴۷۲۳۳

پست بعدی

سنگ قبر ابراهیم یزدی تخریب شد / واکنش خانواده به دومین اقدام تندروها

پ نوامبر 4 , 2021
عصر ایران نوشت: خانواده ابراهیم یزدی (وزیر خارجه پیشین ایران) از تخریب سنگ قبر وی برای دومین بار خبر داده است. ابراهیم یزدی در شهریور سال ۹۶ درگذشت و در بهشت زهرا مدفون است. قبل از این در اسفند ۹۶ هم برای نخستین بار، سنگ قبر توسط افراد ناشناس تخریب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000