همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

پروژه چهره‌های ماندگار، الان تعطیل یا حتی متوقف نیست؛ دفتر ما همچنان فعال است.

در واقع به دلایلی، ادامه کار ما در زمینه برپایی همایش، با وقفه روبه‌رو شده؛ وگرنه ما در این سال‌ها به کار ادامه دادیم. موزه‌ای را هم در مجموعه فرهنگی سعدآباد برای چهره‌های ماندگار ایجاد کردیم که البته، دولت قبلی به بهانه تعمیر مجموعه آن را بست و حالا هم به وضع بدی افتاده است.
امیدواریم آقای ضرغامی، وزیر فعلی میراث فرهنگی و گردشگری که از همان ابتدا و در دوران تصدی ریاست رسانه ملی، پشتیبان پروژه بود و به توقف آن اعتراض می‌کرد، برای بازگشایی موزه و ادامه فعالیت ما تمهیداتی را بیندیشد.
بعد از وقفه در برگزاری همایش، این موزه خیلی مؤثر عمل می‌کرد. البته تأثیر آن به اندازه همایش نبود، ولی خب، ما طی هفت،هشت سال، در محل موزه نشست‌های علمی و تخصصی برگزار کردیم و کوشیدیم مفاخر را به علاقه‌مندان معرفی کنیم. استادانی مثل آقای دکتر دینانی به محل موزه تشریف می‌آوردند و سخنرانی می‌کردند.

دلیل این وقفه در برگزاری همایش چهره های ماندگار را باید از مسئولان صدا و سیما پرسید. تلاش کردیم در این‌ سال‌ها، همایش را دوباره راه ‎بیندازیم، اما هربار که به جایی رسیدیم، رئیس تغییر کرد و کار به دوره بعدی افتاد.
هر پروژه‌ای ممکن است ایرادهایی داشته‌باشد؛ اما ما همیشه سعی کردیم به دور از مسائل سیاسی، اجتماعی و جناحی، کار خودمان را انجام دهیم. این پروژه بازخورد بسیار خوبی در جامعه داشت؛ آن‌قدر که حتی برخی به سوءاستفاده از نام آن رو آوردند و به بهانه تجلیل از چهره‌های ماندگار در عرصه‌های مختلف، از مردم پول گرفتند. خب، اگر این همایش و بازخوردهای آن موفقیت‌آمیز نبود، چنین توجه یا حتی سوءاستفاده‌ای هم وجود نداشت.
الان زمینه‌اش مساعد است و می‌توان امید برگزاری دوباره آن را داشت؛ آقای دکتر جبلی، رئیس جدید رسانه ملی می‌تواند در تسهیل این امر، نقش مهمی ایفا کند. به هر حال، محوریت مالی و تدارکات مراسم به عهده صدا و سیماست. امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و شاهد برگزاری مراسم باشیم.

* طراح و اجراکننده پروژه «چهره‌های ماندگار»
* گفت وگو با روزنامه خراسان

پست بعدی

انتقاد تند یک نماینده به رفتارها و انتصاب های رئیسی/ دولت شما ظاهرا دولت دلدادگان است!

س نوامبر 2 , 2021
فارس نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از رویکردهایی که دولت سیزدهم در مدت اخیر پیشه کرده است، گفت: آقای رئیسی، شما و تیم کاریتان مساله محور وارد کارزار شوید نه نمایشی و بی ثمر. محمود احمدی بیغش در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 11 آبان ماه) مجلس شورای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000