چرا انسان به ریزش برگ‌های پاییز علاقه‌مند است؟

چرا انسان به ریزش برگ‌های پاییز علاقه‌مند است؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: دانشمندان آمریکایی می‌گویند علاقه مندی انسان به فصل پاییز و ریزش برگ‌های درختان، دلیل علمی دارد.

یکی از زیبایی‌های خیره کننده فصل پاییز، ریزش برگ‌ها و رنگ‌های بی نظیر و چشم نواز این فصل است. آلبرت کامِس، فیلسوف فرانسوی می‌گوید ما در فصل پاییز شاهد یک بهار دوم هستیم، به طوری که هر برگ خزانی که بر زمین می‌افتاد به مانند گلی با رنگ‌های دلرباست.

اما چرا انسان به این اندازه به برگ‌های پاییزی که از شاخه می‌افتند، علاقه‌مند است؟

جیسون برانت، یک استاد برجسته آمریکایی در این باره می‌گوید: تضادهای بصری توجه انسان را از دوران کودکی به خود جلب می‌کند. همزمان با تغییر رنگ برگ‌های درخت به قرمز روشن، نارنجی، زرد و دیگر رنگ‌های زیبا، یک تضاد بصری ایجاد می‌شود که برای انسان بسیار جذاب است.

این تغییر رنگ از تابستان به پاییز برای ذهن انسان جذاب و منحصر به فرد به نظر می‌رسد. مایکل هریس، یک روانشناس آمریکایی در این باره می‌گوید: مشاهده برگ‌های پاییزی و افتادن آن‌ها از درخت می‌تواند باعث کاهش استرس در انسان شود. زمانی که فردی از استرس رنج می‌برد، مغز و بدن او به حالت بقا تغییر می‌یابد.

او می‌افزاید: یک تجربه مثبت می‌تواند باعث انحراف توجه و بازگشت مغز از این حالت بشود. تغییر رنگ برگ‌های درختان و افتادن آن‌ها بر روی زمین یک حالت بسیار جذاب برای ذهن و آرامش آن محسوب می‌شود.

تغییر فصول همچنین می‌تواند یادآور تجربیات گذشته انسان باشد. برای مثال، غالب افراد بزرگسال در پاییز به یاد کودکی خود در این فصل می‌افتند. به طور کلی حافظه فصلی می‌تواند در هر پاییز رخ دهد حتی زمانی که فرد به صورت آگاهانه به این موضوع فکر نمی‌کند.

با این حال باید بدانید که لذت انسان از برگ‌های پاییزی بی دلیل نیست. این فصل به انسان این امکان را می‌دهد تا به محیط‌های طبیعی رفته و با مشاهده تضاد رنگ‌های پاییزی، به زیبایی جهانی که در آن زندگی می‌کنیم پی ببرد.

۲۳۵۲۳۳

پست بعدی

یادِ صادق صفایی، زنده می‌شود

د نوامبر 1 , 2021
تئاتر مولوی، برای گرامی‌داشت یاد و خاطره صادق صفایی، مدرس دانشکده هنرهای زیبا که پنجم شهریور امسال درگذشت، یک دوره نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فراخوان ششمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی (یادمان استاد صادق صفایی) که از آذر تا اسفند امسال، در مرکز تئاتر مولوی برگزار خواهد شد، منتشر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000