ایران درودی درگذشت

ایران درودی درگذشت

ایران درودی نقاش نامدار ایرانی امروز ( جمعه ۷ آبان ) پس از یک دوره بیماری، در ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایران درودی خالق نقاشی‌های ماندگاری چون «بهت دشت»، «به زلالی عشق» و «بلور طلوع» درگذشت. آنطور که خودش می‌گفت، زندگی‌اش در نقاشی خلاصه می‌شد و حتی پس از به خاک سپردن مادر به نقاشی پناه برده بود.

بر اساس خبر مهر، تکتم نعیمی مدیر برنامه ایران درودی و عضو بنیاد ایران درودی با تایید خبر درگذشت این هنرمند گفت:‌ «متاسفانه امروز صبح هفتم آبان ساعت هفت و نیم بعد از تلاش‌های کادر درمان بیمارستان دی ایران درودی دار فانی را وداع گفت. او از ۱۱ شهریور و بعد از بهبود ابتلای به کرونا، همچنان درگیر رفتن به بیمارستان بود و چند باری هم بستری شد. با این حال هفته پیش حالشان به صورت اورژانسی خراب شد منتقل به بیمارستان شدند اول بیمارستان ایران مهر و بعد به بیمارستان دی رفتند و در آی سی یو بستری بود.»

ایران درودی درگذشت
نقاشی «بهت دشت»

ایران درودی ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در مشهد به دنیا آمد. او که از کودکی عاشق نقاشی بود، در دانشکده هنرهای زیبای پاریس درس خواند و تحصیلاتش را در آکادمی سلطنتی بروکسل ادامه داد. او به غیر از نقاشی حرفه‌های دیگر را نیز همچون کارگردانی، نویسندگی، نقد هنر و استادی دانشگاه تجربه کرد اما بیشتر از همه به عنوان نقاش شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ایران درودی در ۸۴ سالگی: یکی از ثروتمندترین آدم‌های روی زمین هستم!

ایران درودی نقاش معاصر ایران بانوی نور و بلور و آینه

۵۸۵۸

پست بعدی

بازدید وزیر کشور از نواحی زلزله‌زده در اندیکا / با توجه به فصل سرما این سفر انجام شد

ج اکتبر 29 , 2021
تسنیم نوشت: وزیر کشور صبح امروز برای بازدید از نواحی زلزله‌زده در شهرستان اندیکا و گفتگو با مردم در این نواحی به خوزستان سفر کرد. احمد وحیدی وزیر کشور در سفری از پیش اعلام‌نشده، صبح امروز به‌منظور گفت‌وگو با مردم در نواحی زلزله‌زده شهرستان اندیکا و بررسی روند رسیدگی‌ها به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000