رییسی: مسئولان همت کنند مساله تامین آب کشاورزی در اردبیل حل شود

رییسی: مسئولان همت کنند مساله تامین آب کشاورزی در اردبیل حل شود

ایرنا نوشت: رئیس‌جمهوری گفت: تامین آب برای اراضی مرغوب استان اردبیل مهم‌ترین نیاز و مشکل بخش کشاورزی این استان است.

سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان دیدار با اهالی روستای فتحعلی منطقه مغان افزود: برای تامین آب اراضی مرغوب کشاورزی منطقه مغان یک طرح بزرگ از چند سال پیش آغاز شده که یک فاز آن تا ۹۰ درصد احداث شده ، فاز دیگر با ۷۶ درصد و فاز سوم با درصد کمتر در حال اجرا و تکمیل است.

وی تاکید کرد که در مجموع وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به همراه مسئولان دیگر باید همت کنند که مساله تامین آب در این منطقه حل شده و شرایط متفاوتی برای کشاورزی این منطقه و استان اردبیل رقم بخورد.

وی اضافه کرد: طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت آب و زمین در منطقه مغان انجام شده و اگر طرح‌های در دست اجرا تکمیل نشود کل سرمایه‌گذاری آسیب می‌بیند.

وی کار و تلاش مردمان منطقه مغان و استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی را ستودنی خواند و گفت: این منطقه از نعمت آب و زمین حاصلخیز برخوردار است و نتیجه همه اینها در افزایش میزان تولید مشاهده می‌شود.

وی در ادامه این بازدید با تاکید بر واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر منطقه مغان بیان کرد: این افراد صاحبان حق هستند که بخشی از حقوق زمین آنها در سطح سه هزار هکتار واگذار شده و مابقی نیز بر اساس برنامه تدوین شده واگذار خواهد شد.

23231

پست بعدی

«رخ به رخ» با صدای کاوه آفاق و حضور حسن ریوندی

ج اکتبر 22 , 2021
نخستین قسمت از برنامه «رخ به رخ» با صدای کاوه آفاق، اجرای امیرعلی دانایی و با حضور حسن ریوندی جمعه ۳۰ مهر، از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نخستین قسمت از برنامه «رخ به رخ» حسن ریوندی کمدین و طنزپرداز کشورمان مهمان برنامه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000