استادی که تاثیر متقابل دو فرهنگ ایرانی و عربی را به ما نشان داد

استادی که تاثیر متقابل دو فرهنگ ایرانی و عربی را به ما نشان داد

درگذشت دکتر آذرتاش آذرنوش (قمی) استاد برجسته دانشگاه، را به خانواده محترم و دوستان و دوستدارانش تسلیت می‌گویم.

در این روزگار پریشانی، وقتی سرمایه‌ای علمی که حضورش همواره امیدبخش است و تکیه‌گاه اهل فرهنگ، جایش خالی می‌شود، تحمل فقدان او عرصه زندگی را بر انسان تنگ‌تر می‌کند.
دکتر آذرنوش چراغی تابناک و شخصیتی دوست‌داشتنی، باصفا و وطن‌دوستی کم‌مانند بود.

تحقیقات ایشان در شرح و تبیین وضعیت زبان فارسی و عربی در سده‌های نخستین، راه را بر شناخت بهتر فرهنگ و منابع ایران باستان و تآثیر متقابل دو فرهنگ ایرانی و عربی بر یکدیگر، هموار کرد.
او نشان داد، در مبحث چالش میان زبان عربی و فارسی، چه خدمات باارزشی هر دو زبان به یکدیگر نموده‌اند. دکتر آذرنوش متولد شهر قم بود و در دبیرستان حکیم نظامی تحصیل کرده بود؛ جایی که بزرگانی چون دکتر حسین کریمان، دکتر امیرحسین یزگردی، دکتر مظاهر مصفا، دکتر علی‌اشرف صادقی و … در آن تحصیل کرده بودند. کتاب‌ها و مقالات علمی پژوهشی استاد زنده‌یاد آذرنوش یادگار ارزشمندی برای جامعه علمی کشور است.

آن مرحوم مدتی بود از بیماری پوستی رنج می‌برد و درد و رنج، امانش را بریده بود. داغمان با رفتن او دوباره تازه شد. از خداوند مهربان، برای استاد آذرنوش طلب رحمت و مغفرت و آرامش ابدی می‌کنیم. روحش شاد و همواره مشمول لطف و رحمت خدا باد.

* مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب

پست بعدی

بازی ایران و کره را در سینما ببینید

س اکتبر 12 , 2021
میزان نوشت: سخنگوی انجمن سینماداران گفت: قیمت بلیت تماشای آنلاین و حضوری این بازی در سینما ۳۰ هزار تومان است و مخاطبان می‌توانند از درگاه اینترنتی سینماها هم اکنون بلیت خود را خریداری کنند. محمدرضا صابری درباره پخش بازی ایران با کره جنوبی در سینماها گفت: بر اساس جلسه‌ای که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000