پیام تسلیت رییس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، برای درگذشت آذرتاش آذرنوش

پیام تسلیت رییس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، برای درگذشت آذرتاش آذرنوش

رییس مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، در پیامِ تسلیتِ درگذشت آذرتاش آذرنوش، او را یکی از مشایخ و اصحاب دائرةالمعارف بزرگ اسلامی نامید که پس از ۳۵ سال همکاری مستمر و تألیف و ویرایش صدها مقاله، روی بر خاک نهاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاظم موسوی‌بجنوردی، رییس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، پیام تسلیتی را به مناسبت درگذشت آذرتاش آذرنوش، منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون
چگونه این خبر دردآور را به اطلاع عموم برسانم که یکی از مشایخ و اصحاب دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، شادروان دکتر آذرتاش آدرنوش، بعد از سی و پنج سال همکاری مستمر و تألیف و ویرایش صدها مقاله، روی بر خاک نهاد و از میان ما پرکشید. تاکنون مشایخ زیادی از شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به جهان باقی شتافته‌اند و ما را از حضور پربرکت خود محروم ساخته‌اند. بزرگانی مثل ایرج افشار، شرف‌الدین خراسانی (شرف)، عنایت‌الله رضا، محمدحسن گنجی، عبدالحسین زرین‌کوب، عباس زریاب‌خوئی، احمد تفضلی، جعفر شعار، داریوش شایگان، جواد حدیدی، یحیی ذکاء، مولوی عربشاهی، خانم قمر آریان، خانم بدرالزمان قریب… را که ستونی برای مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) به شمار می‌رفتند، از دست دادیم و چگونه با فقدان‌شان این بار سنگین را به سرمنزل مقصود برسانیم؟
از خدا تمنا دارم که بیش از این مرا و دیگر همکاران را در کوره آزمایش خود قرار ندهد. به همه اصحاب فرهنگ و همکاران‌مان در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و به خانواده این عزیز از دست‌رفته تسلیت می‌گویم.»

آذرتاش آذرنوش، نویسنده و پژوهشگرِ زبان و ادبیات عرب، ایرانشناس و استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، در سن ۸۴ سالگی، درگذشت.

۵۷۵۷

پست بعدی

تزریق بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته

پ اکتبر 7 , 2021
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده است. به گزارش خبرآنلاین و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۹۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۷ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000