وزارت بهداشت تربیت دستیاری طب سالمندی را متوقف کرد

وزارت بهداشت تربیت دستیاری طب سالمندی را متوقف کرد

مهر نوشت: رئیس فراکسیون سلامت سالمندی مجلس گفت: وزارت بهداشت بدون هیچ پاسخی تربیت دستیاری طب سالمندی را از گردونه خارج کرد، چون بحث تعارض منافع مطرح بود.

محمدعلی محسنی بندپی افزود: ما در اسناد بالادستی به ویژه در سند ملی سالمندان برنامه‌های خوبی داشتیم و برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی فراکسیون سلامت سالمندان تشکیل شد.

وی ادامه داد: آنچه که در فراکسیون سالمندان طی چندین جلسه مقرر شده این است که به اسناد بالادستی توجه کنیم و در سند ملی سالمندان به اصلاحات جدی نیازمندیم؛ در سند ملی سالمندان الزامات قانونی نداریم.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت بدون هیچ پاسخی تربیت دستیاری طب سالمندی را از گردونه خارج کرد و ما هیچ سازمانی را نداشتیم که به طور جدی پیگیر این موضوع باشد، چون بحث تعارض منافع مطرح بود.

وی گفت: آنچه در فراکسیون سالمندان به آن پرداخته می‌شود موضوع پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی سالمندان است. سالمندی، به همراه خودش ممکن است انواع اختلالات را به همراه داشته باشد و به واسطه اینکه خدمات درمانی گران است و بازنشستگان و سالمندان از درآمدهای زیادی برخوردار نیستند، بنابراین ممکن است درمان‌های خود را به تعویق بیندازند و هرچه درمان به عقب بیافتد بیماری آنها مزمن‌تر خواهد شد و هزینه‌های درمانی سنگین‌تر می‌شود و عملاً ما با شرایطی مواجه می‌شویم که دیگر کیفیت زندگی سالمند تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

رئیس فراکسیون سلامت سالمندی مجلس افزود: در سند ملی سالمندان تقریباً همه نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها درگیر هستند، اما هیچ الزام قانونی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در فراکسیون سلامت سالمندان با کمک همه نهادهای متولی مسائل را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و باید الزام قانونی برای نهادهای متولی در قانون برنامه هفتم یا لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر بگیریم.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: این امیدواری را به همه سالمندان می‌دهم که مجلس با تمام توان پشت این موضوع است و احتمالاً تا دو هفته آینده یک جمع بندی کلی خواهیم کرد و با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس شاهد تحولات خوبی در اسناد بالادستی با موضوع سالمندان باشیم.

۴۷۲۳۳

پست بعدی

اولین سخنرانی کروبی پس از ۱۱ سال: عیوب نظام را باید برطرف کرد/ نقل قولی که از حسن روحانی درباره اقای جنتی اعلام شد

س اکتبر 5 , 2021
انصاف‌نیوز نوشت: پس از حدود ۱۱ سال، مهدی کروبی در مراسم عزاداری ایّام سالگرد رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام مجتبی و امام رضا (ع) در منزل غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی حاضر شد و سخنرانی کرد. پس از حدود ۱۱ سال، مهدی کروبی در مراسم عزاداری ایّام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000