مبادا سر مردم شیره بمالید!

مبادا سر مردم شیره بمالید!

تاکید بر رفتار و اعمال در تبلیغ و ترویج احکام الهی همواره مورد نظر پیامبر و ائمه و بزرگان دین بوده است.

در مجموعه ارزشمند "الحیاة" که توسط استاد فرزانه محمدرضا حکیمی فراهم آمده است ضمن ارائه چارچوب فکری و عملی اسلام در زمینه اقتصاد و چگونگی مدیریت و اداره جامعه اسلامی به مساله "تربیت" نیز توجه ویژه شده است.

ترجمه فارسی این کتاب در چند مجلد منتشر شده است که در حقیقت دایرة المعارفی اسلامی، علمی، پژوهشی است که روش زندگی فردی و اجتماعی آزاد و پیشرو را ترسیم می کند و انسان های سراسر جهان را به پی ریزی یک نظام شایسته فرا می خواند.
استاد حکیمی ضمن ترجمه حدیثی از امام صادق و تاکید بر رفتار در تعلیم و تعلم در سیره پیامبر اعظم و امامان معصوم آورده اند: "مردمان را با "اعمال" به دین خدا فراخوانید. مبادا با زبان (سخنوری، خطابه و خطبه)، سر مردم شیره بمالید!*"
تعبیر و تفسیر جذاب ایشان برای مخاطب امروز جالب توجه است.

*کونوا دعاة الناس باعمالکم و لا تکونوا دعاة بالسنتکم ( الحیاة، مجلد ششم ترجمه احمد آرام برگرفته از اصول کافی- جلد2 صفحه 78)

پست بعدی

کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در تهران

د اکتبر 4 , 2021
مهر نوشت: فرمانده ستاد مبارزه با کرونا از کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند استان تهران، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را واکسن زدیم. علیرضا زالی با حضور در برنامه «طبیب» با تأکید بر اینکه متوسط تعداد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000