خطرات طرح شفافیت آرا به روایت یک نماینده/ اصحاب قدرت و ثروت پیام‌ سازمان یافته ارسال می‌ کنند

خطرات طرح شفافیت آرا به روایت یک نماینده/ اصحاب قدرت و ثروت پیام‌ سازمان یافته ارسال می‌ کنند

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه عده‌ای تلاش دارند از خارج از مجلس آرای نمایندگان را جهت‌دهی کنند، گفت: یکی از خطرهای شفافیت آرا افزایش تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن رای نمایندگان است.

سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران با اشاره به تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون آئین نامه داخلی گفت: شفافیت یک مطالبه عمومی برای دستگاه‌های اجرایی و مجلس است. طرح تسهیل صدور مجوزها در همین راستا تدوین شده است که به ایجاد شفافیت در دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طرح شفافیت آرا با رای خوبی درمجلس تصویب خواهد شد، افزود: عده‌ای تلاش دارند از خارج از مجلس آرای نمایندگان را جهت‌دهی کنند.در موضوعات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی، پیام‌هایی را به صورت سازمان یافته به نمایندگان ارسال می‌کنند تا رای نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهند. مشابهت این پیام‌ها نشان دهنده سازماندهی آنها از طرف اصحاب قدرت و ثروت است.

یزدی خواه ادامه داد: یکی از خطرهای شفافیت آرا این است که تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن رای نمایندگان افزایش یابد.

نماینده مردم تهران گفت: برای جلوگیری از این گونه مشکلات باید سازوکاری اندیشیده شود. به عنوان مثال جلسات دولت و مصوبات آن به صورت کامل پخش نمی‌شود. فقط مصوبات مورد نیاز مردم منتشر می‌شود. رای اعتماد نمایندگان به وزرا نیز طبق آئین نامه داخلی مخفیانه است.

وی تصریح کرد: شفافیت آرا در تمام ابعاد قابل اجرا نیست اما باید در بخش هایی که قابل اجراست ساماندهی شود.

23215

پست بعدی

رضا استادی: «افرا» کشدار است / کشش ۴۰ قسمت را ندارد

س سپتامبر 28 , 2021
ایرنا نوشت: رضا استادی، منتقد سینما و تلویزیون گفت: سازندگان سریال «افرا» با بهره از سکانس‌های طولانی و روایت غلیظ موضوع، یک قصه کم‌جان را تا حد ممکن کش داده‌اند در واقع چنین داستانی کشش چهل قسمت سریال را ندارد. رضا استادی، منتقد سینما و تلویزیون اظهار داشت: در سریال‌هایی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000