علامه حسن زاده آملی؛ عالمِ عامل و دانشمندِ کامل

علامه حسن زاده آملی؛ عالمِ عامل و دانشمندِ کامل

در سوگ عالمِ عامل و دانشمندِ کامل، علامه حسن زاده آملی

بسم الله الرحمن الرحیم. یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ
درگذشت جانسوز عالم ربانی و عارف صمدانی مرحوم علامه حسن حسن زاده آملی(ره) که به حق یکی از مفاخر و نوادر جهان اسلام و تشیع بودند؛ موجب تأسف و تألم عموم ایرانیان به خصوص اهالی علم و فرهنگ گردید.

این عالمِ عامل و دانشمندِ کامل با درک محضر درس پرفیض نوادری چون علامه طباطبایی، علامه شعرانی و مرحوم الهی قمشه‌ای و خوشه چینی از خرمن پرمعرفت آنان؛ با جامعیتی که در علوم مختلف از جمله حکمت، عرفان، فقه، ادبیات، ریاضیات و هیأت یافته بودند؛ چون خورشیدی درخشان،گرمی بخش قلوبِ عاشقان و راهنمای سلوکِ سالکان گشته بودند.

اینجانب درگذشت این چهره ماندگار عرصه حکمت، عرفان و فقاهت را به عموم ملت ایران به خصوص طلاب و فضلای حوزه های علمیه و استادان گرانقدر دانشگاه، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه قادر متعال برای روح آن عالم فرزانه علوّ درجات و برای خانواده و بازماندگان گرانقدر ایشان صبر و سلامتی آرزو می نمایم. خداوند روح این علامه ذوالفنون را با روح علماء، اوصیاء و ابرار محشور فرماید.

* رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

پست بعدی

توصیه یک اصولگرا به اصلاح طلبان/ احتمال حضور روحانی در اتاق فکر جریان‌های سیاسی

ی سپتامبر 26 , 2021
ایلنا نوشت: تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: فضای کشور الان اصلا فضای تکصدایی نیست، منتها اصلاح‌طلبان محلی را برای انتقاد کردن نمی‌بینند که بتوانند فعالیت داشته باشند. علت هم این است که تازه ابتدای کار این دولت است و انتقاد کردن خیلی در میان مردم جامعه مقبولیت نخواهد داشت. ناصر ایمانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000