سهم ناچیز ۱۵۰ هزار دوزی اصفهان از واکسن برکت؛ استقبال خوب اما توزیع اندک!

سهم ناچیز ۱۵۰ هزار دوزی اصفهان از واکسن برکت؛ استقبال خوب اما توزیع اندک!

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در اصفهان تخصیص و توزیع شده است که به رغم استقبال خوب اصفهانی ها از این واکسن نگران تامین دوز دوم آن هم هستیم.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۳ درصد جمعیت بالای۱۸ سال در اصفهان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند و ۲۰ درصد هم به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شدند و بیشترین واکسن تزریق شده سینوفارم است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار نفر از بیماران خاص واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: ۵۰۵ هزار سالمند هم در اصفهان نسبت به کرونا واکسینه شدند و با توجه به اینکه جمعیت بالای ۳۲ سال برای دریافت واکسن فراخوان شده اند متاسفانه استقبال اصفهانی ها از دریافت واکسن کرونا کم بوده است.

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: امکان تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دوز واکسن در ۳۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون و ۸۱ مرکز غیرتجمیعی در استان اصفهان فراهم است، اما به طور متوسط روزانه ۴۳ هزار نفر برای دریافت واکسن مراجعه می کنند که آمار قابل قبولی نیست و تبعات آن در موج بعدی نمایان می شود.

وی گفت: هنوز ابلاغیه در خصوص چگونگی و نحوه واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارسال نشده است و گفته های ارائه شده در رسانه ملی نمی تواند ملاک کار قرار گیرد.

فدایی با اشاره به تخصیص ناچیز واکسن برکت به اصفهان گفت: تاکنون سهم توزیعی واکسن برکت در اصفهان ۱۵۰ هزار دوز بوده است و به رغم استقبال خوب اصفهانی ها از این واکسن، نگرانی از تامین دوز دوم واکسن برکت و آسترازنکا محسوس است.

48

پست بعدی

مادران شیرده مبتلا به کرونا، تغذیه کودک با شیر را ادامه دهند

ی سپتامبر 19 , 2021
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: انتقال کرونا از طریـق تغذیه مســتقیم از شیر مادر ثابـت نشده است، لذا دلیلی برای قطع شیردهی یا جلوگیری از آن وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بنابر توصیه‌های یونیسف، مادران شیرده مبتلا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000