کیهان: امریکا 100هزار نظامی خود را در افغانستان از دست داد/ تسنیم: 2452 امریکایی کشته شده اند

روزنامه کیهان نوشت:شکست آمریکا به شهادت محافل آمریکایی و غربی قطعی است. چه اینکه افغانستان را (به واسطه طالبان و جهادیون) تله‌ای برای شوروی می‌خواستند اما وسوسه شدند خواستند هم در این تله پا بگذارند و پس از 20 سال اشغالگری، صدهزار تلفات از نیروهای نظامی خود و هزینه بالغ بر 2 هزار میلیارد دلار، با سرشکستگی از این کشور خارج شوند.

این در حالی است که خبرگزاری تسنیم مدتی پیش در گزارشی نوشت: از سال 2001 تا سال 2020 میلادی 3 هزار و 596 نظامی خارجی بر اثر درگیری‌ها در افغانستان کشته شدند.

از این میان آمریکا با 2 هزار و 452 و انگلیس با 455 نظامی کشته شده بیشترین تعداد تلفات جنگی را بین نیروهای خارجی در افغانستان دارند.

براساس آمارهای رسمی، از زمان حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به افغانستان تاکنون 530 نظامی آمریکایی نیز بر اثر رویدادهایی که مربوط به درگیری نبود کشته شدند و مجموع زخمی‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز 20 هزار و 663 اعلام شده است.

کشور افغانستان , کشور آمریکا ,

گفتنی است که برخی ناظران شمار تلفات نیروهای خارجی را بیشتر از آمارهای رسمی منتشر شده می‌دانند.

23302

پست بعدی

واکنش رییس سازمان بورس به قیمت‌گذاری‌های دستوری/ اجازه سواستفاده از منافع سهامداران را نمی‌دهیم

د سپتامبر 13 , 2021
تسنیم نوشت: رئیس سازمان بورس گفت: اکنون قیمت‌گذاری دستوری در بورس هیچ جایی ندارد و ما با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت گذاری دستوری شوند، می‌ایستیم و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از کانال بورس استفاده‌ای علیه منافع سهام داران رخ بدهد. محمدعلی دهقان دهنوی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000