منصور غیاث‌الدین درگذشت

منصور غیاث‌الدین درگذشت

ایبنا نوشت: منصور غیاث‌الدین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و عضو گروه واژه‌گزینی تخصصی محیط زیست و انرژی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ۹۲سالگی از دنیا رفت.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اعلام این خبر در پیامی نوشته است: «مطلع شدیم که دکتر منصور غیاث‌الدین، استاد بازنشسته دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران و عضو گروه واژه‌گزینی تخصصی محیط زیست و انرژی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دار فانی را وداع گفته است. دکتر غیاث‌الدین از سال ۱۳۸۲ با گروه واژه‌گزینی همکاری داشت و فرهنگستان در طول این سالیان از دانش و تجربه این استاد گران‌قدر بهره فراوان برده بود.
فقدان این استاد گرامی را به خانواده ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت می‌گوییم و برای آن مرحوم از خداوند متعال آمرزش مسئلت می‌کنیم.»

کتاب «آلودگی هوا» از ترجمه کتاب Perkins، «آلودگی هوا، اثرات، منابع و کنترل»، «حشره‌کش‌های تدخینی»، «ارزیابی مالاریا در جنوب ایران»، «بهداشت محیط در محیط کار»، «تهویه صنعتی اصول و طراحی»، «کنترل هوا از نظر ذرات طراحی سیکلون اطاقک رسوب‌دهی و رسوب‌دهنده الکترواستاتیک» و «مدیریت محیط برای مبارزه با ناقلین» از دیگر کتاب‌های غیاث‌الدین هستند.

۵۸۵۸

پست بعدی

رئیس مجلس سوئیس به ایران می‌آید

پ سپتامبر 9 , 2021
رییس اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس مجلس ملی سوئیس به ایران خبر داد. احمد نادری که در راس هیاتی در وین جهت شرکت در پنجمین کنفرانس رؤسای پارلمان های جهان حضور دارد، در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: در جلسه با جناب آقای آندریاس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000