حساب بین‌المللی چیست و داشتن آن چه اهمیتی دارد ؟

حساب بین‌المللی چیست و داشتن آن چه اهمیتی دارد ؟

امروزه نیاز به داشتن یک حساب بین‌المللی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. افراد زیادی به دلایل مختلف به فکر افتتاح حساب بین‌ المللی هستند. حساب‌های بین‌المللی باعث تسهیل انجام تبادل‌های مالی بین‌المللی، تجارت بین‌المللی و انجام سفرهای خارج از کشور می‌شود.

دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند، افرادی که می‌خواهند در کشورهای خارجی مشغول به کار و تجارت شوند، کسانی که با ارزهای خارجی مانند دلار، یورو، لیر و پوند سر و کار دارند، کسانی که قصد فعالیت در یوتوب یا فروشگاه‌های خارجی دارند و یا آنهایی که علاقه مند به جهانگردی و سفر به اکثر کشورهای دنیا هستند، جزو کسانی هستند که برای سرمایه‌گذاری و انجام امور مختلف بانکی در خارج از کشور، به حساب بین‌المللی نیاز پیدا می‌کنند. این افراد به دنبال انتخاب بهترین کشور برای افتتاح حساب بین‌المللی و بهره مند شدن از مزایای آن هستند.

مزایای داشتن یک حساب بین‌المللی

افتتاح حساب بین‌ المللی برای افرادی که به دلایل مختلف با خارج از کشور ارتباط زیادی دارند، مزایای فراوانی دارد و انجام امور بانکی مختلف آنها را امکان‌پذیر می‌کند؛ دسترسی دائمی و آسان به حساب در هر جای دنیا یکی از این مزایا است. اگر حساب بین‌المللی داشته باشید، در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید از راه‌های مختلف مثل اپلیکیشن‌های همراه بانک به حساب خود دسترسی داشته باشید. از مزایای دیگر آن می‌توان به معافیت از مالیات، راحتی دریافت ارزهای مختلف، استفاده از اعتبارات ویژه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

اگر شما هم تا به حال به فکر داشتن یک حساب بین‌المللی بوده‌اید، قطعا دغدغه‌هایی راجب اینکه در کدام کشور و کدام بانک حساب باز کنید داشته‌اید. این مقاله سعی دارد تا علاوه بر معرفی مزایا و امکانات حساب‌های بین‌المللی، مناسب‌ترین کشور جهت افتتاح یک حساب بانکی بین‌المللی برای ایرانیان یعنی ترکیه و یکی از بهترین بانک‌های دولتی این کشور به نام زراعت بانک ترکیه را به شما معرفی کند.

ترکیه کشوری مناسب برای ایرانیان‌ جهت افتتاح حساب بین‌المللی

اکثر بانک‌ها در کشورهای مختلف قوانین آسانی را برای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی دارند، اما بسیاری از آنها به دلیل تحریم‌ها قادر به افتتاح حساب برای ایرانیان نیستند. از طرفی بسیاری از کشورها هم بدون داشتن اقامت آن کشور برای ایرانیان حساب باز نمی‌کنند که این موضوع سختی کار را بیشتر می‌کند. اما آیا افتتاح حساب بانکی بین‌المللی برای ایرانیان غیرممکن است؟

ترکیه؛ راهگشای ایرانیان برای دور زدن تحریم‌ها

دولت ترکیه به بعضی از بانک‌های خود از جمله زراعت بانک، مجوز بازکردن حساب بین‌المللی برای ایرانیان را بدون نیاز به داشتن اقامت این کشور را داده است. از این رو ایرانیان می‌توانند با افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در ترکیه از مزایای جهانی آن بهره‌مند شوند. در ادامه این مقاله در مورد شیوه افتتاح حساب ارزی بین‌المللی در زراعت بانک ترکیه آشنا می‌شوید.

مزایای افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در ترکیه برای ایرانیان

به دلیل تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا برای ایران اعمال کرده است، هیچ کدام از بانک‌های ایرانی نمی‌توانند عضو شبکه بانکی جهانی شوند. این مشکل محدودیت‌های زیادی در انجام امور بانکی بین‌المللی برای هموطنان ما ایجاد کرده است.

انتقال حواله‌های ارزی از داخل ایران به خارج از کشور برای مردم ایران غیرممکن است و آنها این کار را از طریق روش‌های دیگر که ممکن است امنیت‌شان را به خطر بیاندازد انجام می‌دهند. حتی امکان گرفتن حواله ارزی هم از بانک‌های ایرانی برای مردم ما وجود ندارد. افتتاح حساب بین‌المللی در ترکیه می‌تواند این محدودیت‌ها را برای شما برطرف کند.

با باز کردن حساب بانکی در ترکیه می‌توانید ویزاکارت یا مسترکارت به نام خود اخذ کنید و با استفاده از آنها در تمام کشورهای عضو سیستم مستر و یا ویزا از جمله اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی مستقیما اموری بانکی خود را انجام دهید.

امکان افتتاح حساب با ارزهای مختلف به طور همزمان وجود دارد؛ شما می‌توانید در حساب‌های بانکی خود با ارزهای متفاوت، پول خود را به ارزهای دیگر تبدیل کنید. برای مدیریت حساب بانکی هیچ لزومی به اقامت در کشور ترکیه نیست و در هر جایی از دنیا که باشید، با استفاده از بانکداری اینترنتی می‌توانید حساب خود را مدیریت کنید.

انواع حساب بین‌المللی

حساب‌های بانکی بین‌المللی دو نوع شخصی و شرکتی هستند. به عنوان یک شخص حقیقی می‌توانید درخواست حساب شخصی با ارزهای مختلف داشته باشید. همانطور که گفته شد بسیاری از کشورها با داشتن اقامت آن کشور می‌توانید یک حساب بین‌المللی شخصی برای برای خود باز کنید. در کشور ترکیه بدون نیاز به داشتن کارت اقامت این کشور و داشتن شرایط، با مراجعه به بانک و ارائه مدارک مورد نیاز، با ارزهای مختلف حساب باز کنید. با این کار می‌توانید از طریق کارت‌های فیزیکی به حساب خود در هر جای دنیا که عضو ویزا و یا مستر باشند دسترسی پیدا کنید و کارهای مختلفی انجام دهید.

افتتاح یک حساب شرکتی سخت‌تر از حساب شخصی است، زیرا برای این کار ابندا باید در کشور مورد نظر خود، ثبت شرکت کنید و با ارائه مدارک و مستندات مربوط به شرکت درخواست افتتح حساب شرکتی داشته باشید. همچنین باید توجه داشت که حساب‌های شرکتی شامل مالیات هم می‌شوند. از این رو مشاوره با افراد متخصص در زمینه ثبت شرکت در کشور مورد نظر ضروری است.

زراعت بانک ترکیه؛ بهترین بانک ترکیه برای ایرانیان

زراعت بانک ترکیه که دفتر اصلی آن در محله بشیکتاش کلانشهر استانبول قرار دارد یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بانک‌های دولتی ترکیه است و بیش از 1000 شعبه در سراسر این کشور دارد. زراعت بانک در تمامی زمینه‌های بانکی از جمله سرمایه‌گذاری فعال است.

شما می‌توانید از زراعت بانک ترکیه مسترکارت یا ویزاکارت ترکیه را درخواست کنید. با داشتن این کارت‌ها می‌توانید در سراسر دنیا خرید آنلاین کنید و تمام امور بانکی مختلف خود مثل جابجایی پول، پرداخت جریمه، امور مالیاتی، پرداخت قبض، دریافت حواله ارزی و یا حتی دریافت وجه از دستگاه‌های خودپرداز را انجام دهید.

مراحل افتتاح حساب بین‌المللی در زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک ترکیه بدون نیاز به داشتن اقامت این کشور به اتباع خارجی از جمله ایرانیان امکان افتتاح حساب بین‌المللی می‌دهد. در این بخش به طور مختصر مراحل افتتاح حساب بین‌المللی توضیح داده می‌شوند. قطعا برای کسب اطلاعات کامل‌تر درباره این موضوع مهم مشاوره با افراد متخصص در این زمینه لازم است. مراحل افتتاح حساب بین‌المللی در زراعت‌بانک عبارتند از:

  • مشخص کردن آدرس محل سکونت
  • اخذ کد مالیاتی برای اتباع خارجی در ترکیه
  • داشتن اصل و کپی پاسپورت
  • تایید مهر آخرین ورود شما به کشور ترکیه در گذرنامه شما
  • مراجعه به زراعت بانک برای بازکردن حساب ارزی مورد نظر و استفاده از مزایای و امکانات ویژه داشتن حساب بانکی بین‌المللی

بدون دغدغه برای افتتاح حساب بین‌المللی در زراعت بانک اقدام کنید

اگر تصمیم دارید در ترکیه حساب بین‌المللی باز کنید و از مزایای ویژه و بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. راحت‌ترین راه، گرفتن مشورت از مشاورین الو اپلای در این زمینه است. الو اپلای از باتجربه‌ترین شرکت‌ها در زمینه مهاجرت و امور بین‌الملل است و زراعت بانک نیز از بانک‌های طرف قرارداد با الو اپلای می‌باشد؛ پس به راحتی و بدون دغدغه می‌توانید با مشاورین الو اپلای جهت افتتاح حساب بین‌المللی در زراعت بانک ترکیه اقدام کنید.

پست بعدی

تعیین تکلیف میرسلیم برای رئیسی

چ سپتامبر 1 , 2021
ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهوری خواست که جلوی بی پروایی و جولان دادن تبهکاران و ویژه خواران را بگیرد. سید مصطفی میرسلیم در مطلبی در توئیتی نوشت:« ‏جناب ⁧‫رئیسی‬⁩! اول جلو بی پروایی و جولان دادن تبهکاران و ویژه خواران را بگیرید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000