ارتش در حوزه توپخانه به قابلیت نقطه‌زنی دست یافته است

 ارتش در حوزه توپخانه به قابلیت نقطه‌زنی دست یافته است

مهر نوشت: فرمانده گروه ۴۴ توپخانه ارتش در خصوص ارتقای توان توپخانه‌ای نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ارتش در حوزه توپخانه، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و از گلوله‌ها و موشک‌های نقطه‌زن استفاده می‌کند.

امیر سیاوش میهن‌دوست فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه توپخانه، گفت: ما در حوزه دیده‌بانی توپخانه ضمن بهره‌گیری از سیستم سنتی از قابلیت‌های پهپادی و بالگردی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه ارتقای یگان‌های توپخانه‌ای و مرکز هدایت آتش، این یگان را به‌صورت رایانه‌ای ارتقا داده‌ایم و از گلوله‌ها و موشک‌های نقطه‌زن در حوزه توپخانه استفاده می‌کنیم که این کار ارزشمند مراحل تست عملیاتی را نیز گذرانده است.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: امروز توپ‌های خود کششی ۱۵۰ میلی‌متری ما که در داخل تولید می‌شوند، به مرحله دقت بسیار بالا دست یافته و قادرند اهداف را به‌صورت نقطه‌ای مورد اصابت قرار دهند.

امیر میهن‌دوست با تأکید بر اهمیت نقش توپخانه در ایجاد قدرت بازدارندگی، ادامه داد: ارتشی که از توپخانه برخوردار نباشد، گویی در برابر دشمن، مشت آهنین نداشته و قطعاً در منازعات محکوم به شکست است.

وی با اشاره به اهمیت حوزه آموزش در بخش توپخانه گفت: امروز نیروی زمینی در تمامی عرصه‌های توپخانه‌ای رزم زمینی، از جمله توپخانه صحرایی، توپخانه تیر مستقیم، توپخانه تیر کشیده، توپخانه پدافند هوایی و دوش‌پرتاب‌ها دارای شبیه‌ساز و سیمیلاتور است که این تجهیزات نیز متناسب با صحنه نبرد ارتقا داده شده‌اند.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نزاجا در پایان خاطرنشان کرد: تمامی ادوات و سامانه‌های توپخانه‌ای نیروی زمینی ارتش امروز به لحاظ تحرک دارای توان تحرک صد درصدی هستند و با تمهیدات فرمانده نیروی زمینی ارتش، قادرند ظرف ۱۲ ساعت خود را تا پشت نقاط مرزی سراسر کشور برسانند و شعاع عظیمی از خاک متجاوزان را به آتش بکشند.

27219

پست بعدی

حسن رسولی: وظیفه اصلاح‌طلبان نسبت به دولت رئیسی، نقد صادقانه است

د آگوست 30 , 2021
جماران نوشت: حسن رسولی چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: ما اصلاح طلبان وظیفه مان نسبت به دولت آقای رئیسی، نقد صادقانه، دلسوزانه و مشفقانه است نه تنها در مورد آقای رئیسی بلکه درباره سایر مسائلی که در ایران و اطراف ایران می گذرد. حسن رسولی، چهره سیاسی اصلاح طلب در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000