۲۳ درصد دانش آموزان اصفهانی دچار اضافه وزن هستند/آغاز دز دوم واکسیناسیون معلمان

۲۳ درصد دانش آموزان اصفهانی دچار اضافه وزن هستند/آغاز دز دوم واکسیناسیون معلمان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۲۳ درصد دانش آموزان در اصفهان از اضافه وزن رنج می برند که شیوع کرونا و تعطیلی مدارس این آمار را افزایش داده است.

آذرکیوان امیرپور، در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: تاکنون در اصفهان ۷۵ درصد معلمان دوز اول واکسن کرونا اعم از برکت، سینوفارم و آسترازنکا را دریافت کرده اند و از روز سه شنبه برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا فراخوان می شوند؛ علت اینکه تعدادی از معلمان دوز نخست واکسن را دریافت نکرده اند در این است که عده ای در هنگام انتخابات واکسن دریافت کرده اند و عده دیگر هم درگیر بیماری کرونا شده اند.

وی ادامه داد: هنوز خبری از واکسیناسیون دانش آموزان نیست و قطعا بازگشایی مدارس باید با واکسیناسیون معلمان، دانش آموزان و والدین همراه باشد.

به نظر معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، هنوز زود است که بتوان اظهار نظر قطعی در مورد بازگشایی مدارس به صورت حضوری کرد و ملاک نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است که از طریق بخشنامه به اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابلاغ می شود که هنوز خبری نیست.

وی تصریح کرد: هنوز در موج پنجم کرونا قرار داریم و روند بازگشایی مدارس مشخص نیست اما تمام هم و غم ما این است که دانش آموزان بتوانند به صورت حضوری از آموزش و پرورش بهره مند شوند.

امیرپور تاکید کرد: ملاک کنترل و مهار کرونا تنها واکسیناسیون نیست؛ چراکه با واکسینه شدن کامل ۷۵ درصد جامعه فقط شیوع بیماری کم می شود و تهویه کلاس های مدارس آن هم در فصل سرما از چالش های پیش رو است.

وی با اشاره به طرح کوچ برای بررسی اضافه وزن دانش آموزان گفت: دراین طرح شاخص وزن دانش آموزان در ابتدای سال اندازه گیری می شود و توسط مشاوران مدرسه توصیه‌های تغذیه ای ارائه می شود و در پایان اسفندماه نتایج ارزیابی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: ۲۳ درصد از دانش آموزان دچار اضافه وزن هستند که شیوع کرونا و تعطیلی مدارس این آمار را افزایش داده است.

48

پست بعدی

کمبود این مواد غذایی باعث گرسنگی فراوان می‌شود

ش آگوست 28 , 2021
باشگاه خبرنگاران نوشت: یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره کمبود مواد مغذی و ویتامین‌هایی که باعث گرسنگی بیش از حد می‌شوند، توضیحاتی داد. نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: ماده غذایی خاصی وجود ندارد که به راحتی باعث کاهش وزن شود، اما برخی مواد غذایی وجود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000