اصفهانی‌ها می توانند واکسن HPV را از داروخانه‌ها تهیه کنند

اصفهانی‌ها می توانند واکسن HPV را از داروخانه‌ها تهیه کنند

مسئول بیماری های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان گفت: واکسن HPV در برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت نیست اما شهروندان می‌توانند این واکسن را از داروخانه های اصلی شهر خریداری کنند.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: واکسن پاپیلومای انسانی (HPV) از ایجاد ضایعات دهانه رحم در زنان جوان به ویژه افرادی که بین ۱۵ تا ۲۶ سالگی واکسینه شدند محافظت کند.

وی افزود: افرادی که در برخی از دوران های زندگی خود تماس جنسی داشته‌اند، در معرض ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) خواهند گرفت؛ دراکثر زنان این عفونت توسط سیستم ایمنی پاکسازی می شود اما عفونت HPV ماندگار می تواند سلول های غیرطبیعی در گردن رحم ایجاد کند.

مسئول بیماری های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد: این ضایعات به عنوان پیش سرطان دهانه رحم شناخته می شوند زیرا در صورت عدم درمان در طول زمان می توانند به سرطان رحم تبدیل شوند.

وی گفت: واکسن HPV در برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت نیست و شهروندان در اصفهان می توانند از دوران بلوغ به بعد این واکسن را از داروخانه های اصلی شهر خریداری کنند.

48

پست بعدی

ارزهای دیجیتال امروز چند قیمت خوردند؟/ جدول قیمت ها

ش آگوست 28 , 2021
تسنیم نوشت: قیمت انواع رمزارزها و ارزهای دیجیتال را در بازار امروز ششم شهریورماه ۱۴۰۰ مشاهده کنید.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000