پیش‌فروشِ کتاب «مژگان‌شماریِ» بیدل

پیش‌فروشِ کتاب «مژگان‌شماریِ» بیدل

کتاب «مژگان‌شماری» که شامل ۵۰۰ یادداشت به قلم سیدضیاءالدین شفیعی، بر ۵۰۰ غزل از بیدل است، پیش‌فروش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تالیف کتاب «مژگان‌شماری» که شامل روایت‌ها و یادداشت‌‎های سیدضیاءالدین شفیعی از غزل‌های عبدالقادر بیدل دهلوی‌ است، به پایان رسید.

این کتاب که شامل ۵۰۰ یادداشت، بر ۵۰۰ غزل از بیدل است، در طی ۱۸ ماه و روزانه با صرف بیش از ۱۰ ساعت، نوشته شده‌ است.

سید ضیاءالدین شفیعی می‌گوید در مسیر نگارش سعی شده‌ است در هر یادداشت، ساختاری مستقل اما تکمیل کننده‌ یادداشت‌های دیگر، مد نظر قرار بگیرد تا مخاطب در هر حال بتواند از مطالعه‌ کتاب، تصویری جزیی یا کامل از بیدل، شعر و جهان او به دست آورد و لذت ببرد.

هر یادداشت اگر چه ناظر بر غزل همجوارش نوشته شده است، اما می‌تواند در فهم و ارتباط با دیگر غزل ها نیز به کار بیاید. این یادداشت‌ها بر خلاف رویه‌ مرسوم، در مسیر معنای کلمه به کلمه‌ ابیات پیش نرفته، بلکه بنا به تجربه‌ ۳۰ ساله‌ای که مولف در شرح غزل‌های بیدل دارد، ابیات را به شکلی بازگردانی کرده که تنها گره‌های تصویری و لفظی و معنایی باز شوند و دریافت کلی از شعر به میزان برقراری ارتباط میان مخاطب و شعر وا نهاده شود.

این کتاب، شرح ۴۵۳ غزلی است که بیدل در سرایش آن‌ها از کلمه «مژگان» استفاده کرده به همراه ۴۷ غزل دیگر که در نمونه و شاخص بودن‌شان در میان غزل‌های بیدل، در میان بیدل‌شناسان اختلافی وجود ندارد اما کلمه‌ مژگان در آن‌ها غایب است.

این کتاب شامل دو دفتر «مژگان‌شماری» و «از چاک پیراهن» است که در ۷۳۸ صفحه قطع وزیری بزرگ و با جلد لب برگردان و طلاکوب و با قیمت ۲۵۰هزارتومان از سوی انتشارات هنررسانه، به بازار خواهد آمد.

با توجه به هزینه‌های سنگین انتشار کتاب با چنین مشخصاتی، سیدضیاءالدین شفیعی و ناشر تصمیم دارند کتاب را به صورت پیش‌فروش در رسانه‌ها به مخاطبان معرفی کنند و از همه‌ علاقه‌مندان به شعر و بیدل امید دارند که در جهت کمک به این حرکت فرهنگی در این زمانه‌ فترت، با پیوستن به صفحه‌ای‌ که به همین منظور به‌نام mojganshomari در اینستاگرام راه‌اندازی شده است، بپیوندند.

۵۷۵۷

پست بعدی

رئیسی جا پای روحانی گذاشت/یک ارتشی سکان وزارت دفاع را در دست گرفت

چ آگوست 25 , 2021
ابراهیم رئیسی نیز به مانند روحانی یک چهره ارتشی را برای پست وزارت دفاع کابینه اش انتخاب کرد و نمایندگان نیز با رأی حداکثری با این انتخاب موافقت کردند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در همان روزهایی که گمانه زنی ها درباره کابینه پیشنهادی رئیسی اوج گرفته بود نام دریادار سیاری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000