پیکر محمدرضا حکیمی، در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد

پیکر محمدرضا حکیمی، در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده خواهد شد

هم‌زمان با انتشار اطلاعیه خانواده محمدرضا حکیمی که از او به عنوان مرزبان توحید و فیلسوف عدالت یاد شده است، اعلام شد پیکر این اندیشمند بزرگ اسلامی، دوشنبه یکم شهریور به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیرو درگذشت علامه محمدرضا حکیمی، خانواده این اندیشمند اسلامی، اطلاعیه‌ای را منتشر کردند.

این اطلاعیه به شرح زیر است:

"انا لله و انا الیه راجعون
یا ایتها النفس المطمئنه! ارجعی الی ربک راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی.
مرزبان توحید و فیلسوف عدالت، حامی محرومان و مستضعفان، استاد علامه محمّدرضا حکیمی، به ملکوت اعلی پیوست. فرزانه‌ای که علوی زیست و پس از عمری پُربرکت و تألیف بیش از یکصد کتاب و مقاله در مرزبانی از ارزش‌های توحیدی و انسانی به لقاءالله شتافت.
این ضایعه جان‌گداز را به حضور نورانی حضرت ولی‌عصر (عج) و دلسوختگان عدالت و انسانیت در سراسر گیتی تسلیت می‌گوییم. روح بلندش با سیّد آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام محشور باد.»

بنا به همین گزارش، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر محمدرضا حکیمی، دوشنبه، یکم شهریور، در حرم امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

علامه محمدرضا حکیمی، ساعت ۲۲:۳۰ یکشنبه ۳۱ مرداد، پس از دوره‌ای بیماری، به علت کهولت سن و سکته قلبی، دیده از جهان فرو بست.

حکیمی، متولد ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ خورشیدی در مشهد بود. او پس از تحصیلات ابتدایی، در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه این شهر شد و ۲۰ سال از عمرش را به آموختن دروس مقدمات و سطح، خارج، فلسفه، ادبیات عرب، نجوم و تقویم گذراند.

این اندیشمند و پژوهشگر دینی، اجازه اجتهاد را از آقابزرگ تهرانی در سال ۱۳۴۸ خورشیدی دریافت کرد.

از حکیمی، که از پیروان مکتب تفکیک بود و به جدایی دین از فلسفه و عرفان، باور داشت، نزدیک به ۵۰ کتاب گرانسنگ به یادگار مانده است که از آن میان، می‌توان به «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «الحیاة»، «خورشید مغرب» و «تفسیر آفتاب» اشاره کرد.

۵۷۵۷

پست بعدی

اقدام مهم نیروهای نظامی ایران برای جلوگیری از شنود و نفوذ دشمن

ی آگوست 22 , 2021
مدیر عامل سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع شبکه سازی ارتباطی را عامل قدرت در جنگ‌های نوین عنوان کرد و گفت: ما شبکه‌های ارتباطی کشور را بومی کرده‌ایم و توانسته‌ایم با رمزگذاری ارتباطات، ارتباط امن را ایجاد کنیم، به شکلی که امکان شنود و نفوذ را از دشمن گرفته‌ایم. به گزارش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000