جلسه رای اعتماد کابینه زیر سایه بحث کنترل کرونایی

جلسه رای اعتماد کابینه زیر سایه بحث کنترل کرونایی

امروز جلسه رای اعتماد به کابینه معرفی شده از سوی رییسی زیر سایه بحثهای مربوط به کنترل کرونا بود و همگی سخنرانان درباره این بیماری تذکراتی را بیان کردند. در همین حال باز هم مرگ و میر روزانه این بیماری در کشور بالای ۵۰۰ نفر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز اخبار کرونایی را با سخنانی از رییس جمهور آغاز می کنیم که در جلسه گرفتن رای اعتماد مجلس درباره واکسیناسیون عمومی وعده داد. رئیسی در آغاز دومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: کنترل کرونا اولویت ما است. تولید واکسن داخلی اولویت ماست، اما در کنارش واکسن هم وارد می کنیم.

می توان گفت تقریبا در تمام سخنان مطرح شده در مجلس، کرونا همیشه یکی از موضوعات مورد بحث بود که البته موضوع روز اخبار مهم کشور است زیرا امروز هم مرگ و میر کرونا در کشور بسیار زیاد بود.

جلسه رای اعتماد کابینه زیر سایه بحث کنترل کرونایی

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۴ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و در همین بازه زمانی ۲۴هزار و ۱۷۹ بیمار جدید نیز شناسایی شدند. تا کنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و ۷ هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. از دیروز تا امروز ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱ هزار و ۳۵۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۹۰۲ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۷ هزار و ۶۲۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.تا کنون ۲۷ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۶۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

واقعیت این است که این روزها کرونا با شکل و شمایل جدید خود با نام دلتا ۱۵ نشانه دارد و با گردن کلفتی در سطح جامعه حریف می‌طلبد. سرعت ویروس دلتا نسبت به اجداد قبل خود یعنی آلفا(انگلیسی) حداقل ۵۰ درصد بیشتر بوده و به طور متوسط ۶ تا ۹ نفر را آلوده به خود می کند.

نکته اینجاست امروز اخبار خوبی درباره کرونا منتشر نشده است. یکی از مطالب درباره این کرونا به قلم پزشک داروسازی است که از کمبود یا نایاب شدن داروهای کرونا در سطح یک استان درگیر با این بیماری خبر می دهد.

اخبار مربوط به واکسیناسیون عمومی هم از جمله اخبار کرونایی است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. امروز خبری منتشر شد که گویای روند کند واکسیناسیون در کشور است. مرور آمار روزانه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که تا روز گذشته بیش از ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار نفر در کشور موفق به دریافت دو دوز واکسن کرونا شده اند.

جلسه رای اعتماد کابینه زیر سایه بحث کنترل کرونایی

متاسفانه باید گفت امروز یکی از مسئولان علمی تولید واکسن برکت اعلام کرد هنوز نتایج آزمایشهای این واکسن در ژورنالهای معتبر علمی منتشر نشده است. به بیان دیگر به لحاظ علمی مشخص نیست واکسنی به نام برکت، دارای اثربخشی است یا عوارض آن روی انسانهای کنترل شده یا نشده؟

همچنین امروز معاون فنی گمرک گفت: ۲۵ هزار دوز واکسن کرونا روسی (اسپوتنیک-وی) اهدایی کشور صربستان با حضور سفیر این کشور در فرودگاه امام خمینی ترخیص و تحویل مقامات وزارت بهداشت شد.با این حساب می توان روی دریافت دوز دوم کسانی که این واکسن خاص را زده اند، حساب باز کرد.

ماجرای واکسیناسیون معلمان هم خبر دیگری از اخبار کرونایی بود. رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تصمیم بر آن شده که پوشش دو نوبت واکسیناسیون معلمان و سایر کارکنان مدارس تا قبل از آغاز مهرماه به پایان برسد.

امروز وضعیت کار ادارات در استانهای تهران و البرز هم به حالت سابق بازگشت. در این رابطه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز اعلام کرد: از اول شهریور پنچشنبه به روزهای کاری کارمندان اضافه می‌شود و ساعات کاری ادارات مجددا از ساعت ۷:۳۰ آغاز و تا ۱۴:۳۰ ادامه دارد.

۴۷۲۳۱

پست بعدی

فردا آخرین مهلت ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

ش آگوست 21 , 2021
بازنشستگان کشوری فقط تا آخر مرداد برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان خود فرصت دارند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان که از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ماه آغاز شده، فردا یکشنبه ۳۱ مرداد ماه به پایان می‌رسد. بنابر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری این وام تا پایان شهریور ماه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000