دریادار ایرانی: ایران و پاکستان بازوی قدرتمند تأمین امنیت منطقه هستند/ وعده سرتیپ حیدری درباره مقابله با کرونا

دریادار ایرانی: ایران و پاکستان بازوی قدرتمند تأمین امنیت منطقه هستند/ وعده سرتیپ حیدری درباره مقابله با کرونا

مهر نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایران و پاکستان در کنار یکدیگر بازوی قدرتمند تأمین امنیت منطقه هستند.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در دیدار با «ادمیرال محمد امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان ضمن خیرمقدم به او، گفت: کشور پاکستان همواره در حوزه دریا حضوری کاملاً مقتدرانه و هماهنگ داشته است.

وی با بیان اینکه قطعاً رابطه دیرینه دو کشور در حوزه دریایی در تاریخ ثبت خواهد شد، افزود: انتظار است کشور پاکستان همان مسیر تاریخی بالنده و اثربخش را ادامه داده و سهم روابطش را با کشورهای مسلمان همجوار و دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی افزایش دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشینه روابط نیروهای دریایی دو کشور ایران و پاکستان، گفت: ارتباط دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در سالیان متمادی، به صورت راهبردی و مطلوبی بوده و در طول این سال‌ها تمرین‌های مشترک و مرکبی بین نیروهای دریایی دو کشور انجام گرفته و به طور منظم بازدیدهایی از شناورهای دو نیرو به عمل آمده است.

دریادار ایرانی تصریح کرد: عملکرد شایسته دو فرمانده جدید نیروهای دریایی ارتش پاکستان و ایران شیرینی و حلاوت روابط تاریخی دو کشور را بیشتر می‌کند؛ از طرفی مردم دو کشور از ما انتظار دارند که به عنوان کشورهای مسلمان در کنار یکدیگر بازوی قدرتمندی برای تامین امنیت در منطقه باشند و این ریشه در اشتراکات فرهنگی و دینی ما دارد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم انتظارات دو ملت مسلمان را برآورده کنیم، افزود: دستیابی به این انتظارات امکان‌پذیر نخواهد بود مگر اینکه نیروهای دریایی دو کشور در کنار هم در برقراری امنیت دریایی به ویژه در منطقه اقیانوس هند و شمال اقیانوس هند حضوری فعال و هماهنگ داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مهمترین راهبرد جمهوری اسلامی ایران گسترش و تحکیم مناسبات بر پایه دیپلماسی دفاعی است، گفت: کشور ما مورد تحریم‌های ناجوانمردانه قرار گرفته و در طول چهار دهه گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشته و یک دوره جنگ را نیز سپری کرده است. اما با اتکا به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) توانسته‌ایم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان و فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان در مزار شهدای گمنام حضور یافته و با نثار گل و قرائت فاتحه مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان در ادامه با همراهی امیر دریادار ایرانی از بخش‌های مختلف موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد. بر اساس این گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش پاکستان فردا از ناوگان دریایی شمال کشور بازدید می‌کند.

ارتش با اجرای طرح «سپهبدهای اخلاص» به مقابله با کرونا می‌پردازد

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در آیین بهره‌برداری از بیمارستان پیشرفته تنفسی شهید سرلشکر موسی نامجو در بیمارستان پورسینای رشت، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رکاب فرمانده معظم کل قوا ولی امر مسلمین ماموریت بالا بردن قدرت دفاعی به منظور دفاع از حدود و ثغور میهن اسلامی، تمامیت ارضی و استقلال کشور را بر عهده دارند و در شرایطی هم مامور به تولید امنیت کشور است.

دریادار ایرانی: ایران و پاکستان بازوی قدرتمند تأمین امنیت منطقه هستند/ وعده سرتیپ حیدری درباره مقابله با کرونا

بنا به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان دو بازوی محکم و مسلح مقام معظم رهبری، یک لشکر الهی هستند که تفاوتی در ماموریت ما وجود ندارد. امروز ارتش و سپاه وارد یک عرصه جدیدی از خدمتگزاری شده‌اند این عرصه جدید را تجلی اراده ولی امر مسلمین تلقی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین، رهبر الهی ما بر این باورند که ارتش و سپاه ضمن حفظ استحکام دفاعی و تولید امنیت در مرزها، در جبهه مقابله با کرونا در خدمت مردم باشند لذا ارتش و سپاه دست در دست هم و به عنوان ید واحد به میدان آمدند. سپاه با طرح «شهید سردار سلیمانی» و ارتش هم با طرح «سپهبدهای اخلاص» به مقابله با ویروس کرونا می‌پردازند و آنچه که اتفاق می‌افتد تجلی اراده الهی ولی امر مسلمین است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در نیروی زمینی بنابر اوامر فرمانده کل ارتش جهت صدور فرمان رهبر معظم کل انقلاب طرح «سپهبدهای اخلاص» به تصویب رسید و در این عرصه وسیع مشغول به مبارزه شدیم.

امیر سرتیپ حیدری گفت: روش کار ما در طرح سپهبدهای اخلاص این است که استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته‌های استان خود را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کنند و ستاد ملی مقابله با کرونا هم درخواست‌ها را به قرارگاه پدافند زیستی ارتش منعکس می‌کند.

وی در خصوص فرآیند اجرای طرح سپهبدهای اخلاص تصریح کرد: ابتدا با بیماریابی و هجوم به ویروس کرونا درصدد هستیم که زنجیره انتقال را کم کنیم، اگر استانداران عزیز درخواست کنند می‌توانیم بیماریابی را در سطح گسترده انجام دهیم؛ بحث دیگر ایجاد بیمارستان‌های حاد تنفسی است که این بیمارستان‌ها در کسری از زمان ساخته و تجهیز می‌شوند البته هزینه ساخت آنها بالاست اما اعتبارات آن همه تامین شده و مشکلی نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: موضوع دیگر نقاهتگاه پسابیمارستانی یا پیشا بیمارستانی است به اینصورت است که بعد از مرحله بیماریابی، بیماران قبل از مراجعه به بیمارستان در این نقاهتگاه‌ها مراقبت می‌شوند یا پس از بستری در بیمارستان و طی مراحل اول درمان به نقاهتگاه منتقل می‌شوند.

حیدری اضافه کرد: بخش دیگر کمک‌ها، کمک تجهیزاتی به بیمارستان‌هاست که تاکنون هر چقدر اعلام نیاز شده اجابت کردیم علاوه بر این ۲۸ بیمارستان تخصصی ارتش در سراسر کشور با ۱۲ هزار کادر درمانی در خدمت مردم هستند و همچنین ۶ گردان خدمات بهداری نیز به عنوان معین استان‌ها در شرایط کرونایی پیش بینی شده است که در صورت نیاز فعالیت می‌کند. عرصه دیگر که می‌توانیم کمک کنیم ایجاد بستر واکسیناسیون ثابت و خودرویی است که واکسن باید توسط وزارت بهداشت تامین شود.

وی اضافه کرد: در استان گیلان هم امروز افتخار داریم که هفتمین بیمارستان حاد تنفسی مجهز و پیشرفته را افتتاح و تقدیم‌ به مردم عزیز و دوستداشتنی این خطه می‌کنیم. در بحث محرومیت‌زدایی هم در این استان خدمات خوبی انجام گرفته که این خدمات با همراهی و حمایت استاندار و همچنین پای کار بودن سرهنگ رحمانی فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش است‌.

صنعت دفاعی کشور در معادلات منطقه و فرامنطقه اثرگذار است

در متن پیام امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» به مناسبت روز صنعت دفاعی آمده است: فرارسیدن ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی را به جناب عالی، مسئولان و آحاد کارکنان پرتلاش و ولایتمدار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سایر فعالان عرصه صنعت دفاعی کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

بنا به گزارش ایرنا، در ادامه این پیام آمده است: بدون تردید پیشرفت صنعت و توان دفاعی کشور با قطع هر نوع وابستگی و با استقلال کامل مرهون مجاهدت و تلاش بی وقفه جوانان متخصص و متعهد این مرز و بوم است که با تأسی از فرهنگ متعالی اسلام و آموزه‌های مکتب عاشورا و با تکیه بر اصل «ما می‌توانیم» و با خودباوری موجبات خودکفایی کشورمان را دستیابی به قله‌های رفیع دانش، پیشرفت و فناوری‌ها و سامانه‌های دفاعی به‌روز و در تراز مقتضیات مقابله با تهدیدات فراروی انقلاب و نظام اسلامی فراهم نموده و توانسته به قدرت بازدارنده در تراز نظام تبدیل شود و به نقطه مطلوب و اثرگذار در معادلات نظامی و سیاسی در سطح منطقه و فرامنطقه دست یابد.

امیرسیاری در پیام خود آورده است: ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه صنعت دفاعی کشور، از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون جنابعالی و خدمتگزاران صدیق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ظل عنایات و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مسئلت می‌نمایم.

27219

پست بعدی

نمایش فیلم «یک ثانیه»، ساخته ژانگ ییمو، در افتتاحیه جشنواره سن‌سباستین

ش آگوست 21 , 2021
ایسنا نوشت: «یک ثانیه»، جدیدترین ساخته ژانگ ییمو، کارگردان سرشناس چینی، به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره سن‌سباستین اسپانیا انتخاب شد. به گزارش ددلاین، فیلم «یک ثانیه» پیش از این قرار بود در سال ۲۰۱۹ در جشنواره فیلم برلین رونمایی شود، اما در آخرین لحظات به دلیل آن‌چه مشکلات فنی توصیف […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000