نوید محمودی: آن‌چه این روزها از افغانستان می‌بینم، غم‌انگیزترین تصاویرِ تمامِ زندگی‌ام است

نوید محمودی: آن‌چه این روزها از افغانستان می‌بینم، غم‌انگیزترین تصاویرِ تمامِ زندگی‌ام است

نوید محمودی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده افغانستانیِ ساکنِ ایران با بیان این که در طول سالیان عمرش اتفاقات غم‌انگیز فراوانی را از سر گذرانده‌ است، تاکید می‌کند تصاویری که این روزها از افغانستان می‌بیند، غم‌انگیزترین تصاویر تمام زندگی‌اش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نوید محمودی، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده افغانستانیِ ساکنِ ایران از احساسی که این روزها از حال و روزِ متلاطم افغانستان می‌گیرد، می‌گوید.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» (۱۳۹۸) با بیان این که به نظرش جهان دوباره با یک جنگ بزرگ با فرهنگ‌ و تمدن روبه‌رو شده است، توضیح می‌دهد: «تصاویری که دوستانِ ساکنِ کابلم برای من ارسال می‎‌کنند، هیچ‌کدام مطابقتی با جملات همراه با مهربانی که در روزهای گذشته از زبان سران طالبان شنیده‌ایم، ندارد. هرج‌ومرجی شدید و عمیق در این شهر حاکم است و در تصاویری از فرودگاه کابل مخابره می‌شود، جوانانی را می‌بینیم که خود را به هواپیماهای آماده پرواز آویزان می‌کنند تا به طریقی همراهش شوند، بالا بروند و جان به در بَرَند.»

او همچنین ادامه می‌دهد: «من در طول سالیان عمرم اتفاقات غم‌انگیز فراوانی را از سر گذرانده‌ام؛ از مهاجرت در خردسالی تا گم‌شدن و هزار و یک دردِ دیگر اما تصاویری که این روزها از افغانستان می‌بینم غم‌انگیزترین تصاویری است که در زندگی‌ام دیده‌ام.»

متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در نوید محمودی: افغانستان به عقب برنخواهد گشت بخوانید.

۵۷۲۵۹

پست بعدی

جدال شاه و مصدق /مردی که کاسه کوزهِ انگلیس را بهم زد و برکنار شد

پ آگوست 19 , 2021
ایسنا نوشت: دومین شکست نظام مردم سالاری در ایران بعد از نزاع مشروطه خواهان و مشروعه خواهان و ناکام ماندن مشروعه خواهان به وقوع پیوست و دولتش سرنگون شد. همانطور که ۳۳ سال قبل، بساط نهضت مشروطه با کودتا به دست رضا پهلوی برچیده شد، مصدق نیز با طراحی عملیات […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000