فرشته طائرپور دنیای یک نسل از کودکان ایرانی را غرق در شادی کرد

فرشته طائرپور دنیای یک نسل از کودکان ایرانی را غرق در شادی کرد

در بخشی از پیام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پی درگذشت فرشته طائرپور، سینماگر باسابقه آمده است: «سینمای ایران، امروز هنرمندی را به خاک سپرد که دنیای یک نسل از کودکان ایرانی را در روزهای سخت جنگ، غرق در شادی، رنگ و موسیقی کرده بود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با انتشار پیامی درگذشت فرشته طائرپور، سینماگر باسابقه را به خانواده این هنرمند و سینمای ایران تسلیت گفت.

در این پیام چنین آمده است: «سینمای ایران، امروز هنرمندی را به خاک سپرد که دنیای یک نسل از کودکان ایرانی را در روزهای سخت جنگ، غرق در شادی، رنگ و موسیقی کرده بود. زنده‌یاد فرشته طائرپور، همراهی همدل و مادری دلسوز برای همه سینماگران و صنوف سینمایی بود و تا آخرین روزهای زندگی پربارش که کاش ادامه می‌یافت و این‌چنین حزن‌آلود به پایان نمی‌رسید، از همدلی برای همکارانش دریغ نکرد. در روزی عزیز که با نام نورانی حضرت عباس(ع) متبرک شده است، او را به خاک سپردیم و امید داریم که خداوند مهربان، روحش را غرق در آرامش و رحمت نماید که شایسته محبت الهی بود. یاد و خاطره تلاش‌ها و هنر او در تاریخ سینمای ایران باقی خواهند ماند.»

پیکر فرشته طائرپور، تهیه‌کننده باسابقه و خوش‌نام سینمای ایران و فیلم‌نامه‌نویس که ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر عوارض ناشی از ابتلاء به کرونا در ۶۹ سالگی درگذشت، امروز، چهارشنبه ۲۷ مرداد همزمان با تاسوعای حسینی با حضور خانواده و همکارانش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

فرشته طائرپور به‌عنوان رئیس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان فیلم (اکت) بارها مطالبه واکسیناسیون هنرمندان مقابل دوربین را مطرح کرده بود.

۵۷۲۵۹

پست بعدی

هرمز فرهت با خلق آثاری ارزشمند چون موسیقی فیلم «گاو» ماندگار شد

چ آگوست 18 , 2021
در بخشی از پیام تسلیت فرهنگستان هنر برای درگذشت زنده‌یاد هرمز فرهت با اشاره به آثار متعدد و ارزشمند کارنامه کاری او چون موسیقی فیلم «گاو» و «سه مینیاتور ایرانی» (برای پیانو)، از فرهت به‌عنوان چهره‌ای ماندگار و بی‌بدیل در موسیقی و هنر ایران نام برده شده است. به گزارش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000