شما نظر دادید: قرنطینه کامل با سختگیری، راه حل پشت سر گذاشتن پیک پنجم کرونا

شما نظر دادید: قرنطینه کامل با سختگیری، راه حل پشت سر گذاشتن پیک پنجم کرونا

«شرط موفقیت برای پشت سر گذاشتن شرایط اسف بار فعلی فقط تغییر نگاه مردم ایران از فرهنگ بیخیالی است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند روز پیش در یک نظرخواهی از شما خواستیم نظرتان را درباره قرنطینه کامل و اینکه آیا تعطیلی می‌تواند راه حل مقابله با موج پنجم باشد، با ما در میان بگذارید. در زیر بعضی از این نظرات را می‌خوانید.

کاربری به نام محمدرضا نوشته است: «تعطیلی و قرنطینه به معنی واقعی کلمه واقعا تاثیر داره؛ نه تعطیلی که نصف رعایت کنن نصف بیخیال باشن؛ تعطیلی و قرنطینه کامل باید ضمانت اجرایی داشته باشه و کسی نتونه سرپیچی کنه و از همه مهمتر برای همه یکسان باشه ؛ همه تعطیل باشن ؛ همه …»

آرین اما معتقد است قرنطینه یک برنامه تکمیلی هست و به تنهایی راهکار نیست؛ «شما دو هفته تعطیل میکنی بعد از دو هفته همچنان میبینی مردم ماسک نمیزنن،خب بلافاصله آلودگی گسترش پیدا میکنه،و همیشه هم این بعضی ها که درصد بالایی از جمعیت کشورمون رو تشکیل میده ناله میکنن که حکومت چرا اینکارو نمیکنه چرا اونکارو نمیکنه و آقا تا کی ماسک بزنیم چرا واکسینه نمیکنن، برادر جان تو خودت با رعایت نکردن با جون ما ملت داری بازی میکنی، تازه اگه واکسن هم زده باشی باز هم باید ماسک بزنی،فقط هم تو نیستی،همه جای دنیا هم بری همینه، چینی ها بدون واکسن کرونا رو تقریبا ظرف دو ماه از شروعش به صفر رسونده بودن، تا قوانین سختگیرانه و شدید علیه کسانی که ماسک نمیزنن اعمال نشه وضع همینه.»

کاربر دیگری هم در این باره نوشته است: «اگر با معنی لاک داون آشنا باشید باید بگم تنها راه موقتش قبل از تکمیل واکسیناسیون لاک داون کامل هست و بس. نه تعطیلی های موقت الکی که فقط ادارات دولتی تعطیل باشن. خصوصی ها سر کار، مغازه ها یواشکی باز.»

حسنعلی تغییر نگاه مردم را مهمتر از قرنطینه می داند؛ «شرط موفقیت شرایط اسف بار فعلی فقط تغییر نگاه مردم ایران از فرهنگ بیخیالی است چون هرچه می کشیم از بی تفاوتی مردم و گروههای مختلف نسبت به خطرات کروناست پس کمک کنید تا نگاه عوض شود.»

سهیلا هم با قرنطینه موافق است: «تعطیلی واقعی اگر هم راه حل قطعی نباشه ولی حداقل تا حدی فشار روی کادر درمان را کاهش میده؛ ولی به شرطی که واقعا تعطیل بشه. نه اینکه ادارت دولتی تعطیل و خصوصیها و مغازه ها و سفرها براه باشه.الان تعطیل هم میشه هیچ نظارتی نیست و همه جا بازه و کرونای دلتا هم سرایت وحشتناکی داره. با این سرعت واکسیناسیون اگه تعطیل نکنیم شک نکنید به رقم ۱۰۰۰ فوتی هم می رسیم. پس به نظر میرسه تعطیلی یک یا دو هفته ای یک ضرورت گریزناپذیره برای کم کردن شیب ابتلا و فوتی و کاهش فشار بر کادر درمان و البته مرگ و میر کمتر.مردم وقتی میبینن دولت هیچ نظارتی نداره و بفکرشون نیست اونها هم بیخیال میشن.»

۲۳۵۲۳۵

پست بعدی

این قهرمانان جنگ‌های هوایی ایران را بیشتر بشناسید

ی آگوست 15 , 2021
ایسنا نوشت: در دوران دﻓﺎع ﻣﻘﺪس، ﻧﯿﺮوی ﻫﻮاﯾﻰ در ﺑﺨﺶ آﻓﻨﺪ و ﭘﺪاﻓﻨﺪ ﮐﺎرﻫﺎی درﺧﺸﺎﻧﻰ انجام داد. به گونه‌ای که در هر ماه تعداد از تیزپروازان این نیرو در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نخستین ارگان و سازمانی که از سوی آمریکا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000