سود بین بانکی زیاد شد

سود بین بانکی زیاد شد

جدول تغییرات نرخ سود در بازار بین بانکی نشان می‌دهد که این سود نسبت به آخرین وضعیت خود ۰.۴ درصد زیاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نرخ بهره بین بانکی به عنوان یکی از انواع نرخ‌های بهره در بازار پول به نرخ‌های سود یا بهره در سایر بازارها جهت می‌دهد.

در واقع این نرخ، قیمت ذخایر بانک‌هاست و زمانی که آن‌ها در پایان دوره مالی کوتاه‌مدت اعم از روزانه یا هفتگی، دچار کسری ذخایر می‌شوند، از سایر بانک‌ها در بازار بین بانکی یا از بانک مرکزی استقراض می‌کنند که این نرخ در حال حاضر در محدوده ۱۸.۱۶ درصد قرار گرفته است.

این در حالی است که طبق آخرین وضعیت نرخ بهره بین بانکی، این سود در محدوده ۱۸.۰۸ درصد قرار داشت که اکنون با ۰.۴ درصد افزایش مواجه شده است.

البته از ابتدای سال جاری تاکنون، تغییرات نرخ سود بین بانکی چه در راستای افزایش یا کاهش تدوام نداشته است و همواره در محدوده ۱۸ تا ۱۹ درصد نوسان دارد.

این اظهارات درحالی است که کارشناسان اقتصادی، کاهش نرخ بهره بین بانکی را خطری برای تشدید تورم می‌دانند.

سود بین بانکی زیاد شد

223223

پست بعدی

سیاسی ترین چهره کابینه رئیسی را بشناسید /احیای برجام سخت و پیچیده شده است

ش آگوست 14 , 2021
فعال رسانه ای اصولگرا گفت: کابینه تندرو و رادیکال نیست، خیلی ها فکر می کردند حاصل دولت اصولگرا ممکن است بسیار رادیکال باشد اما گزینه ها مقدار زیادی به میانه نزدیک تر هستند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کابینه پیشنهاد رئیسی، موافقان و مخالفان چه می گویند؟» عنوان بحث و گفت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000