گردشگری واکسن؛ آنچه که در برخی کشورها رونق گرفت

گردشگری واکسن؛ آنچه که در برخی کشورها رونق گرفت

صنعت گردشگری در تمام کشورهای دنیا با شروع عالم‌گیری کووید۱۹ و سیاست‌های قرنطینه و محدود شدن مسافرت‌ها به زانو درآمد. اکنون برخی از کشورهای جهان در تلاش‌اند، به این صنعت جان تازه‌ای ببخشند.

نادیا زکالوند: از ابتدای سال ۲۰۲۱میلادی وقتی کشورهای دنیا واکسیناسیون کوید۱۹ را شروع کردند، همه دولت‌ها در تلاش بودند تا به اندازه کافی واکسن، حداقل برای آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه‌شان، داشته باشند. مدتی بعد وقتی واکسن‌های بیشتری مجوز استفاده دریافت کرد، تعداد افرادی که واکسینه شدند، روز به روز بیشتر شد. اکنون برخی از کشورها که قطب گردشگری به حساب می‌آیند، یک قدم جلوتر گذاشته و برای جهانگردها امکان واکسینه شدن هم در نظر گرفته‌اند تا بدین ترتیب مسافران بیشتری به کشور خود جذب کنند. از این کشورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایالات متحده آمریکا

وقتی واکسیناسیون کوید۱۹ در این کشور شروع شد، برخی از مسئولان کشور نگران بودند مسافرانی که قدم به خاک آمریکا گذاشته‌اند، تلاش کنند تا در آمریکا واکسینه شوند. اما چند ماه بعد، برخی از شهرها و ایالت‌های آمریکا، داوطلبانه به گردشگرها واکسن کوید۱۹ ارائه دادند تا بدین وسیله بدون اینکه خطری مردم را تهدید کند، گردشگرهای بیشتری در این روزهای کرونایی جذب کنند.

شهر نیویورک آمریکا از خرداد ماه امسال در مکان‌های محبوب شهر مانند تایمز اسکوئر، های‌لاین، پارک پل بروکلین و پارک مرکزی شروع به واکسینه کردن گردشگرها کرد. در این مکان‌ها به گردشگرهای ۱۶ سال به بالا بدون ثبت نام قبلی واکسن جانسون‌اندجانسون تک‌دوز ارائه شد.

ایالت آلاسکا هم تصمیم مشابه‌ای گرفت و با استفاده از واکسیناسیون کوید۱۹، از شروع تابستان به کمک صنعت گردشگری آسیب‌دیده ناشی از محدودیت‌های کوید۱۹ آمد.

در واقع آلاسکا، بزرگترین ایالت کشور آمریکا و منطقه‌ای دیدنی برای مسافران ماجراجوست و حیات وحش بی‌نظیری دارد. مسئولان این ایالت برای جبران صدماتی که کوید۱۹ به گردشگری این منطقه زده است، برنامه‌ای برای واکسیناسیون رایگان جهانگردان ترتیب دادند تا بتوانند صنعت گردشگری خود را از نابودی نجات دهند. آنها امیدوارند با ارائه واکسن کوید۱۹، جهانگردان را جذب این منطقه کنند.

آلاسکا از ابتدای تیر ماه به مسافرهای خارجی ۱۲ سال به بالا از سراسر جهان اجازه ورود و به آنها در فرودگاه حداقل دوز اول فایزر-بیون‌تک و مدرنا را ارائه داد. اکنون واکسن‌ها در تمام فرودگاه‌های مهم آلاسکا در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.

تاکنون ۵۳درصد از ساکنان ایالت آلاسکا حداقل یک دوز واکسن و ۴۶درصد آنها کاملا واکسینه شده‌اند.

چند ایالت دیگر آمریکا از جمله آریزونا، فلوریدا، لوئیزیانا و تگزاس هم واکسیناسیون رایگان به خارجی‌ها و گردشگرها ارائه دادند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره ۱۰ واکسن کرونا؛ از سینوفارم تا بهارات بیوتک

مالدیو

مالدیو، مجمع‌الجزایر کوچکی در جنوب آسیاست که میان جهانگردان ثروتمند آلمانی و آمریکایی شهرت بسیاری دارد. این کشور که تا حد زیادی به صنعت جهانگردی وابسته است، برای احیاء این صنعت و در نتیجه اقتصاد خود، واکسن کوید۱۹ به مسافران ارائه می‌دهد.

وزیر گردشگری مالدیو، خرداد ماه امسال گفت، «با برنامه (دیدار از مالدیو، واکسیناسیون و تعطیلات) به جهانگردان واکسن ارائه خواهد شد. البته این اقدام زمانی که کل جمعیت بومی این کشور واکسینه شدند، اجرایی می‌شود. ایده اصلی واکسیناسیون جهانگردان این است که آنها بتوانند بدون اینکه دچار زحمت شوند از بودن‌شان در مالدیو لذت ببرند و ایمنی قابل قبولی داشته باشند.»

پایان خرداد ماه، مقامات مالدیو اعلام کردند ۴۱۰هزار جهانگرد در مالدیو در برابر بیماری کوید۱۹ واکسینه شده‌اند.

گردشگری واکسن؛ آنچه که در برخی کشورها رونق گرفت

روسیه

مقامات روسیه هم به خارجی‌ها واکسن می‌دهند که البته رایگان نیست. اکنون مسافران می‌توانند در برنامه واکسیناسیون روسیه که سه هفته طول می‌کشد، شرکت کنند. روسیه با این برنامه به جهانگردان برای هر دوز واکسن اسپوتنیک مبلغی معادل ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار آمریکایی دریافت می‌کند. جهانگردان علاوه‌بر پرداخت هزینه واکسن، باید هزینه‌های پرواز خود را هم بپردازند.

البته برخی از جهانگردان برای وارد شدن به روسیه، دچار مشکلاتی شده‌اند، چراکه کنسولگری روسیه هنوز ویزا صادر نمی‌کند. مدیر صنعت گردشگری روسیه می‌گوید، «واکسن آماده است، اما به دلیل کرونا، هنوز مشکل صدور ویزا و اجازه ورود به خاک روسیه حل نشده است.»

ابوظبی

ابوظبی، که یکی از شهرهای هفتگانه امارات متحده عربی و یک مقصد جهانگردی معروف است، بدون اینکه سروصدای چندانی به پا کند، به جهانگردان برای دریافت واکسن کوید۱۹ فایزر یا سینوفارم ویزا می‌دهد. در این منطقه، اپلیکیشنی مربوط به واکسیناسیون کوید۱۹ معرفی شده و هرکس که می‌خواهد برای واکسیناسیون به ابوظبی برود، با استفاده از این اپلیکیشن، ثبت نام می‌کند و هنگام رسیدن نوبت واکسن خود بدون دردسر وارد ابوظبی می‌شود.

مالدیو، مجمع‌الجزایر کوچکی در جنوب آسیاست که میان جهانگردان ثروتمند آلمانی و آمریکایی شهرت بسیاری دارد. این کشور که تا حد زیادی به صنعت جهانگردی وابسته است، برای احیاء این صنعت و در نتیجه اقتصاد خود، واکسن کوید۱۹ به مسافران ارائه می‌دهد.

جزیره بالی

بالی جزیره‌ای واقع در کشور اندونزی است و یکی از مراکز گردشگری مهم جهان به‌شمار می‌رود. این جزیره هم به جهانگردان خود از طریق ارائه بسته تفریحی برای گذراندن تعطیلات در این منطقه، واکسن سینوواک چینی و آسترازنکا بریتانیایی می‌دهد.

همچنین شرکت هواپیمایی گارودا ایندونزیا در اندونزی واکسیناسیون رایگان خود را برای مسافران و کسانی که برای گذراندن تعطیلات به اندونزی می‌روند از همان روزهای اولیه واکسیناسیون شروع کرد.

صربستان (توقف واکسیناسیون جهانگردان)

این کشور هم برنامه واکسیناسیون برای برگرداندن جهانگردان به این کشور پس از عالم‌گیری کوید۱۹ ترتیب داده بود. اما آنها برنامه واکسیناسیون جهانگردان را بعد از اینکه تعداد بسیار زیادی از شهروندان بوسنی به کشور همسایه برای دریافت واکسن کوید۱۹ سفر کردند لغو کرد.

صربستان بیش از جمعیت کشورش به واکسن دسترسی پیدا کرده است و تاکنون بیش از ۴۰هزار خارجی در این کشور واکسینه شدند.

منابع:schengenvisainfo

npr

۴۷۴۷

پست بعدی

دفاع تمام قد آقاتهرانی از مسدودسازی فضای مجازی

س آگوست 10 , 2021
خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فضای مجازی به گونه‌ای ساماندهی خواهد شد که به هیچ کسب و کار فعال در این فضا آسیبی وارد نشود. مرتضی آقاتهرانی در تشریح اقدامات مجلس برای بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000