افزایش آمار بیماران بستری کرونایی در کیش بی‌سابقه است/ توضیحات دکتر لاری

افزایش آمار بیماران بستری کرونایی در کیش بی‌سابقه است/ توضیحات دکتر لاری

ایلنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی گفت: هرگونه تعطیلی یا محدودیت کرونایی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است و باید با افرادی که محدودیت‌ها را نقض می‌کنند، بر اساس قانون برخورد کرد، زیرا نقض محدودیت، نتیجه‌ای جز به خطر انداختن جان سایر افراد جامعه نخواهد داشت.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، در مورد درخواست‌ مدیرعامل کیش مبنی بر تعطیلی جزیره برای کنترل اپیدمی کرونا بیان کرد: موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش در دو هفته اخیر روند افزایشی داشته است. همچنین موارد بستری به علت ابتلا به کووید ۱۹ نیز در کیش بیشتر شده است و بیمارستان کیش ۵۰ بیمار کرونایی دارد که تا به حال سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: اقدام به تعطیلی در این جزیره اگر واقعی باشد و تمام پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها رعایت شود، یکی از راه‌های خوب برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا در کیش خواهد بود.

لاری افزود: به هر حال مهم‌ترین راه انتقال ویروس کرونا، تجمع‌ها و حضور افراد در کنار هم بدون رعایت فاصله فیزیکی است. در پاساژها و بازارها و مکان‌های مختلف، امکان رعایت فاصله گذاری کم است و در نتیجه منجر به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و شیوع بیشتر می‌شود.

وی در مورد تعطیلی کیش، گفت: اجرای محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست و در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا و قرارگاه علمیاتی این ستاد باید تصمیم‌گیری کند.

لاری افزود: از طرفی نظارت بر اجرای محدودیت‌ها بسیار مهم است و اگر فقط روی کاغذ محدودیتی وضع شده و اجرایی نشود یا نظارت مناسبی بر اجرا نباشد، تاثیری نخواهد داشت.همان طور که تاکنون در مقاطعی تعطیلی یا محدودیتی پیشنهاد یا اعلام شده، اما در عمل اجرایی نشده یا نظارت مناسبی بر اجرا وجود نداشته است.

وی افزود: بنابراین هرگونه تعطیلی یا محدودیت کرونایی نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است و باید با افرادی که محدودیت‌ها را نقض می‌کنند، بر اساس قانون برخورد کرد، زیرا نقض محدودیت، نتیجه‌ای جز به خطر انداختن جان سایر افراد جامعه نخواهد داشت.

۴۷۲۳۷

پست بعدی

کاترین زیتا جونز، مادرِ سریال تیم برتون شد

س آگوست 10 , 2021
مهر نوشت: برای سریالی که تیم برتون در دست ساخت دارد، کاترین زیتا جونز، به عنوان بازیگر نقش مادر انتخاب شد. به گزارش هالیوود ریپورتر، تیم برتون که در حال ساخت سریالی برمبنای مجموعه تلویزیونی قدیمی «خانواده آدامز» است، کاترین زیتا جونز را به گروه بازیگرانش افزود. این سریال درام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000