ایسنا نوشت: رضا علیآبادی، تاکید کرد در یک اجرای بداهه، رفت و برگشت انرژی بین نوازنده و تماشاگر، اصلی مهم است. این نوازنده تنبور، دو مخاطب غیر ایرانی خود را شاهد آورد که در جریان نوازندگی او، اشک ریختهاند.
رضا علیآبادی، نوازنده تنبور، در ششمین دوره از کنسرتهای آنلاین «ماه و نوا»، حضور داشت و اجرای او سهشنبه ۱۲ مرداد پخش شد.
او درباه تجربه برگزاری کنسرت آنلاین گفت: «این تجربه برای من بسیار سخت بود؛ زیرا در ۱۰ سال اخیر بارها در تالار وحدت و رودکی در حضور مخاطبان به روی صحنه رفته بودم. از آنجایی که همیشه جریان کنسرتهایم به صورت بداهه نوازی بوده است، حسی را که باید از تماشاچیها دریافت میکردم و آن را با صدای سازم به آنها بازمیگرداندم، وجود نداشت.»
علیآبادی یادآور شد: «برگزاری کنسرتهای ۱۰ سال اخیر، بازخوردهایی که از مردم گرفتهام و حس و حالی که آنها از بعد اجرا به صورت مکتوب به دستم رساندهاند، به من کمک کرد که در این اجرا بدانم چه باید انجام دهم. موسیقی ما، سطحی یا عامهپسند نیست بلکه جدی است. این موسیقی اگر به درستی اجرا شود، میتواند روی آنها تاثیرگذار باشد. بارها پیش آمده افرادی که در کنسرتهایم حضور پیدا کردهاند اصلا این نوع از موسیقی را نمیشناختند ولی با آن ارتباط برقرار میکنند. مثلا دو سال پیش، دو نفر که ایرانی نبودند، در کنسرتم حضور داشتند و بعد از اجرا به من گفتند که پس از لمس جریان انرژی که در سالن بود، ناخودآگاه اشک ریختهاند، بدون اینکه حتی بدانند نام سازی که نواخته میشود، چیست.»
۵۷۵۷
آخرین دیدگاه