جایزه ادبی اصغر عبداللهی، برگزار می‌شود

جایزه ادبی اصغر عبداللهی، برگزار می‌شود

نخستین دوره جایزه خصوصی ادبی اصغر عبداللهی، به یاد این فیلمنامه‌نویس و نویسنده فقید، با بررسی کتاب‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۹، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نخستین دوره جایزه ادبی اصغر عبداللهی، با معرفی هیئت امنای خود، آغاز به کار کرد.

این جایزه سالانه، با تمرکز بر ماجراپردازی، کتاب‌های رمان، مجموعه داستان و ناداستان را بررسی می‌کند.

اولین دوره‌ این جایزه، در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و کتاب‌های ایرانی منتشرشده در سال ۱۳۹۹ را بررسی می‌کند.

بنا به گفته برگزار کنندگان، این جایزه‌ خصوصی است و منابع مالی و معنوی‌اش را از دوست‌داران ادبیات تامین می‌کند و با یاری نویسندگان ایرانی برگزار خواهد شد.

اختر اعتمادی (همسر اصغر عبداللهی)، رسول صدرعاملی (فیلمساز)، علی خدایی (داستان‌نویس)، محمد طلوعی (داستان‌نویس) و آرش صادق‌بیگی (داستان‌نویس)، به عنوان هیات امنای این جایزه معرفی شده‌اند. داوران هر بخش نیز به زودی معرفی خواهند شد.

دبیرخانه این جایزه، از ناشران و نویسندگان ایرانی که کتاب چاپ نخست در سال ۱۳۹۹ دارند، خواسته که کتاب‌های‌شان را برای داوری به دبیرخانه ارسال کنند.

«خواهران غریب»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «عینک دودی»، «غریبانه»، «مرسدس»، «آشپزباشی»، «خانه خلوت» و… از جمله فیلمنامه‌های اصغر عبداللهی است. «قصه‌ها از کجا می‌آیند: از فیلمنامه‌نویسی و زندگی»، «آفتاب در سیاهی جنگ گم می‌شود»، «در پشت آن مه؛ مجموعه داستان کوتاه»، «سایبانی از حصیر»، «آبی‌های غمناک بارُن»، «هاملت در نم نم باران» و… هم از جمله کتاب‌های منتشر شده او به شمار می‌آیند.

۵۷۵۷

پست بعدی

مقایسه تاثیر متفاوت کرونا بر ریه، قبل و بعد از واکسیناسیون

ج آگوست 6 , 2021
ایسنا نوشت: یک پزشک در "سنت لوییس" تصاویر عکسبرداری را به اشتراک گذاشته است که اهمیت واکسیناسیون کوویدـ‌۱۹ را آشکار می‌کند. دکتر "غسان کامل"، رئیس بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان دانشگاه سنت لوییس در ایالت میسوری است و بیشتر بیمارانش هنوز واکسن‌های مورد نیاز برای مصونیت در برابر کرونا را دریافت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000