واکنش سه صنف سینمایی به طرح صیانت از فضای مجازی

ایرنا نوشت: سه صنف سینمایی در بیانیه‌ای اعلام کردند: طرح صیانت از فضای مجازی محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست است و چنین طرحی نتیجه مجلسی است که پشتوانه مردمی ندارد.

سه صنف کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن تهیه کننده – کارگردانان سینما و انجمن‌ تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران در بیانیه ای مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست دانستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که اخیرا در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شد و در نهایت در ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی قرار گرفت، تضعیف کننده حقوق اساسی ملت ایران و محدود کننده‌ی اصل آزادی است. این طرح که در صورت تصویب نهایی، قصد دارد مردم ایران را از جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات محروم سازد، از همان ابتدا محکوم به شکست است. سیر تاریخی این طرح یادآور همان اشتباهات محافظه کاران در مواجهه با پدیده‌های مدرنی چون رادیو، تلویزیون، سینما، ویدیو و ماهواره است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «باید خیال مردم ایران خصوصا اهل فرهنگ و هنر را آسود که هیچ جریان متعصبی نمی‌تواند جلوی سونامی تمدن بشر معاصر را بگیرد. در این باره می‌شود به اینترنت ماهواره‌ای بین المللی اشاره کرد که عنقریب تمامی فضای جغرافیای ایران را فرا خواهد گرفت و این «سبو را خواهد شکست و این پیمانه را خواهد ریخت»!

۵۸۵۸

پست بعدی

فروش ۴ میلیاردی «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» در روز اول

ی آگوست 1 , 2021
با گذشت یک روز از اجرای طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰»، ٧٠ هزار و ٩۶ نسخه کتاب به ارزش ۴٠ میلیارد و ٣۵ میلیون و ۵۳۶هزار و ۲۵۳ ریال به فروش رسید. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» از روز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000