دکتر جلال ستاری درگذشت

دکتر جلال ستاری درگذشت

جلال ستاری، استاد دانشگاه، پژوهشگر، نویسنده و مترجم سرشناس کشورمان که بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینه‌های تئاتر، سینما، اسطوره‌شناسی، تاریخ هنر، نقد فرهنگی، ادبیات و … منتشر کرده است، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر جلال ستاری، عصر امروز (شنبه ۹ مرداد)، در سن ۹۰ سالگی، در خانه خود درگذشت.

این پژوهشگر فرهنگی، چند سالی بود که به دلیل عارضه قلبی و دیگر مشکلات جسمی، تحت درمان قرار داشت.

جلال ستاری، سال ۱۳۱۰ در رشت زاده شد. او که در سوئیس تحصیل کرده و دکترا گرفته بود، پس از بازگشت به ایران، در مدت ۶۰ سال، بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینه‌های اسطوره‌شناسی، ادبیات نمایشی و نقد فرهنگی، تالیف و ترجمه کرد.

«افسون شهرزاد»، «پژوهشی در اسطوره گیلگمش و افسانه اسکندر»، «جان‌های آشنا»، «نمایش در شرق» و «آیین و اسطوره در تئاتر»، از جمله آثار تالیفی این استاد دانشگاه هستند. از مهم‌ترین کتاب‌های ترجمه‌ او هم می‌توان به «اسطوره‌های عشق»، «دانش اساطیر»، «تأثیر سینما در کودک و نوجوان» و … اشاره کرد.

مراسم خاکسپاری جلال ستاری، صبح سه‌شنبه ۱۲ مرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌شود.

۵۷۵۷

پست بعدی

حاشیه های طرح جنجالی مجلس درباره اینترنت و فضای مجازی /سایت‌های خارجی پرمخاطب مسدود یا فیلتر می شوند؟

ش جولای 31 , 2021
ایسنا نوشت:حدود یک ماه است که طرح ساماندهی فضای مجازی نقل هر محفلی شده و از هر گوشه کناری نقلی از این طرح به گوش می رسد. اما آنچه که بیش از هرچیزی منجر به واکنش به این طرح از سوی جامعه شده است اظهار نظرهای متناقضی است که حتی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000