رضا فیاضی: باید به حوزه کودک توجه کنیم

رضا فیاضی: باید به حوزه کودک توجه کنیم

رضا فیاضی معتقد است که درگذشته تلویزیون دو شبکه داشت و برنامه‌های مفیدی می‌ساخت، اما حالا چندیدن شبکه دارد اما برنامه‌هایش هدف چندانی ندارد، و به آن برنامه‌هایی که هدف دارد توجه کافی نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همه ما وقتی صدای رضا فیاضی را می‌شنویم یاد پدر جمالی می‌افتیم. هنر او در دیگر نقش‌ها غیر قابل کتمان است اما نقشش در «قصه‌های تابه‌تا» چیزی دیگر بود.

چرا کودکان امروز برنامه‌هایی «کلاه قرمزی»، «داستان‌های زی زی گولو» یا «مدرسه موش‌ها» ندارند؟

رضا فیاضی در این باره گفت: «نمی‌دانم چرا دیگر برنامه‌هایی مانند «کلاه قرمزی»، «داستان‌های زی زی گولو» یا «مدرسه موش‌ها» ساخته نمی‌شود. آن زمان تلویزیون تنها دو یا سه شبکه داشت و برای سرگرم کردن مخاطب، برنامه‌های آموزشی روی آنتن می‌رفت. برنامه‌هایی که به کودکان و آموزش آنها بسیار اهمیت می‌داد. اما اکنون با این تعداد از شبکه، تنها آورده تلویزیون، تعدادی خاله و عمو در تلویزیون است.»

او درباره رویکرد نداشتن برنامه‌های فعلی تلویزیون گفت: «معتقدم که برنامه باید یک رویکرد و هدفی داشته باشد، مخصوصا برای کودکان امروزی که با یک کلیک، به برنامه‌های سراسر دنیا دسترسی پیدا می‌کنند. شما فکر می‌کنید اگر برنامه جذابی ساخته شود کودکان به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای و کارتون‌های خارجی می‌روند؟ قطعا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.»

فیاضی درباره برنامه‌هایی که به آن‌ها بی مهری می‌شود گفت: «ما باید به حوزه کودک توجه کنیم و برای آن کار بسازیم. البته گاهی کارهای خوبی هم ساخته می‌شود که به آن توجه نمی‌شود. مانند برنامه «خوشبرگ»، که برنامه بسیار شریفی است و ما برای آن زحمت زیادی کشیدیم. اما خیلی به آن بی مهری شد، دیده نشد و حتی برخی از مخاطبان هم از پخش آن بی‌اطلاع بودند.»

متن کامل گفت‌وگو با رضا فیاضی را در خبرآنلاین بخوانید.

۵۸۲۴۵

پست بعدی

رئیسی باج لازم را به مجلس نداد /طرح قطع اینترنت جهانی به ضرر دولت و حاکمیت است

د جولای 26 , 2021
ابطحی در توییتی نوشت: طرح ضد اینترنت مجلس جدی ترین تقابل بین مردم و حاکمیت را اول کار دولت رئیسی رقم می زند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتی نوشت: فکر میکنم آقای رئیسی باج لازم به مجلس نداده که طرح قطع اینترنت جهانی را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000