عضو شورای سردبیری خبرآنلاین: مباحث فنی آب باید در فضای کارشناسی بررسی شود

عضو شورای سردبیری خبرآنلاین: مباحث فنی آب باید در فضای کارشناسی بررسی شود

عضو شورای سردبیری خبرآنلاین خواستار حال موضوع خوزستان و مباحث فنی در مورد آب در فضای کارشناسی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری عضو شورای سردبیری خبرآنلاین گفت: در روزهای اخیر فضای موجود در خوزستان از خواسته منطقی مربوط به کمبود آب یا مختل شدن کشاورزی تبدیل به بحثی سیاسی شده که سردمدار آن رسانه‌های خارج از کشور بودند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: نمی گویم همه اتفاقات توسط آنها مدیریت می‌شود ولی در روزهای اخیر اگر کانال تلگرام بی بی سی را ببینید هر روز سعی بلیغ دارد لحظه به لحظه گزارش‌های مربوط به تظاهرات خوزستان و … را منتشر کند که برخی راست و برخی دروغ و برخی بزرگنمایی است.

او اضافه کرد: بخش قابل اعتنایی از شخصیت‌های سیاسی داخلی و رسانه‌ها تحت تاثیر این حرف‌ها قرار گرفتند و همین امر عملا باعث شده موضوع از یک اعتراض منطقی به اعتراضاتی تبدیل شود که رنگ و بوی حل مساله ندارد. خوزستان پرآب ترین استان کشور است. وقتی آنجا آب کم می شود مشکلات زیادی به وجود می آید.

مهاجری ادامه داد: بخشی این حرف‌ها می‌گوید چرا از خوزستان آب منتقل می‌شود؟ در سال‌های اخیر بسیاری از آب‌های خوزستان هرز می‌رفته است. این که بگوییم آب خوزستان نباید به استان‌های دیگر برود استدلالی قابل قبول نیست؟ فرض کنید اگر اصفهان فولاد یا سیمان دارد، نباید این محصول به استان‌های دیگر برود؟ این که بر هم زدن تعریف اقتصاد در کل دنیاست.

وی با اشاره به اینکه برخی حرف‌ها احساسی است و مبتنی بر علم اقتصاد نیست، ادامه داد: انتقاداتی می‌شود که سد کرخه، گتوند و همه پروژه ها غلط بودند. سد گتوند البته منتقدان زیادی دارد. اما هم زمان ساخت و هم زمان بهره برداری در زمان آقای احمدی نژاد، آدم‌های معتبری که صنفی و دانشگاهی بودند، از این سد دفاع می کردند.

مهاجری اضافه کرد: اینکه نبش قبر کنیم و بگوییم همه چهل سال کار عمرانی و مسولان در خوزستان بی ربط بوده‌اند، راهبردی برای حل مشکل از آن در نمی‌آید. اگر فضای رسانه‌ای کنونی بخواهد ادامه یابد هرگز به حل مشکل منجر نمی شود.

وی تاکید کرد: اگر موضوع در بستر کار کارشناسی متخصصان حل شود و نه در بستر رسانه و بی بی سی، مشکل برطرف خواهد شد.

223223

پست بعدی

بیانیه حمایت هنرمندان از مردم خوزستان

ش جولای 24 , 2021
هفت انجمن هنرهای تجسمی ایران، درباره وقایع اخیر خوزستان، بیانیه‌ای مشترک را منتشر کردند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انجمن‌های تصویرگران، خوشنویسان، طراحان گرافیک، عکاسان، هنرمندان سفالگر، مجسمه‌ساز و هنرمندان نقاش ایران، در بیانیه ای مشترک، نسبت به حوادث خوزستان، واکنش نشان دادند. بیانیه هفت انجمن هنرهای تجسمی ایران به شرح […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000