آن‌چه در شبِ سومِ کنسرتی آنلاین گذشت

آن‌چه در شبِ سومِ کنسرتی آنلاین گذشت

سومین شب از پنجمین دوره کنسرت‌های آنلاین انجمن موسیقی با عنوان «بر خط ماه و نوا۲» با سه اجرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنجمین دوره کنسرت‌های آنلاینِ انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی‌هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی با عنوان «بر خط ماه و نوا۲» در حال برگزاری است.

براین‌اساس شامگاه چهارشنبه ۳۰ تیر و در روز سوم برگزاری این کنسرت‌ها، ابتدا گروهی سه نفره متشکل از سهیل کاکاوند (نوازنده بم‌تار)، علی عابدین (نوازنده سنتور) و مسعود آذین (نوازنده تار) روی صحنه رفتند و قطعات «خرامان (مقدمه دشتی)»، «تک‌نوازی تار (درآمد دشتی)»، «سرگشته (چهارمضراب دشتی)»، «تک‌نوازی سنتور (اوج، اشاره به قرچه و رضوی، فرود)»، «زلف پریشان (تصنیف بیات راجه)»، «عراق»، «نهیب»، «قرایی و سارنگ»، «برداشتی از تصنیف «گریه را به مستی» اثر عارف قزوینی به یاد استاد زنده‌یاد عبدالوهاب شهیدی» و «اشتیاق (رنگ دشتی)» را اجرا کردند.

اجرای دوم روز سوم، به تک‌نوازی ویلنِ بابک کوهستانی اختصاص داشت و این هنرمند قطعات «پارتیتای شماره ۳ اثر باخ» که شامل ۷ قسمت بود و همچنین «سونات شماره ۵ اثر ایزای» که در دو قسمت بود را اجرا کرد.

اجرای پایانی روز سوم به دونوازی بابک راحتی (نوازنده سه‌تار) و سهیل الله‌دادیان (نوازنده تنبک) اختصاص داشت و این گروه قطعات «مقدمه ضربی در ابوعطا و مایه‌گردانی»، «ضربی نوا و ضربی حجاز و ابوعطا (براساس اجرایی از استاد کسائی)» را اجرا کردند.

در کنسرت‌های آنلاین «بر خط ماه و نوا۲» گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند. این کنسرت‌ها تا روز پنجشنبه ۳۱ تیر با حضور گروه‌هایی دیگر ادامه دارد.

۵۷۲۵۹

پست بعدی

«شارلوت» با صداپیشگی کایرا نایتلی به جشنواره تورنتو می‌رود

پ جولای 22 , 2021
مهر نوشت: انیمیشن «شارلوت» که کایرا نایتلی صداپیشه نقش اصلی آن است در جشنواره بین‌المللی تورنتو ۲۰۲۱ به نمایش درمی‌آید. انیمیشن «شارلوت» که با اقتباس از رمانی گرافیکی ساخته شده است، با صداپیشگی کایرا نایتلی در نقش اصلی آن در جشنواره تورنتو برای اولین بار اکران می‌شود. طبق اعلام ورایتی، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000