توصیه مهم سخنگوی دولت درباره برجام

توصیه مهم سخنگوی دولت درباره برجام

ایرنا نوشت: علی ربیعی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در یادداشتی تاکید کرد که مطالعه برجام و روندهای منتج و برآمده از آن می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند و حاوی درس‌های آموزنده‌ای برای سال‌ها و نسل‌های آتی باشد.

علی ربیعی با انتشار یادداشتی با عنوان "فراخوانی برای معنایابی برجام در فرجام دولت تدبیر و امید" نوشت: ارائه بیست و دومین گزارش سه ماهه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به مجلس شورای اسلامی، تفصیل جزئیات منافع تحصیل‌شده ایران از برجام به ویژه بین ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۴ تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، در پایان کار دولت دوازدهم فرصت دیگری را به روی پژوهشگران، دانشگاهیان به خصوص در رشته‌های تاریخ، اقتصادی سیاسی، روابط بین‌الملل و جامعه‌شناسی سیاسی گشوده تا با تدقیق در توافق برجام زمینه‌های شکل‌گیری، نقاط ضعف و قوت و اثرات آن بر زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایرانیان را مورد مطالعه قرار داده و در راه آشنایی با حقایق و واقعیت‌ها بر انبان علمی جامعه دانشگاه کشورمان بیفزاید.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تصریح کرد: از آنجائیکه به اقرار خیل ناظران، حقوقدانان و کارشناسان روابط بین‌الملل، برجام فارغ از نگاه‌های موافق و مخالف، یک دستاورد و شگفتی دیپلماتیک در تاریخ متاخر دیپلماسی میان ملت‌هاست، مطالعه برجام و روندهای منتج و برآمده از آن می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند و حاوی درس‌های آموزنده‌ای برای سال‌ها و نسل‌های آتی باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: کارگزاران و مجریان دولت‌های یازدهم و دوازدهم از نخستین روزهای مذاکرات هسته‌ای و سخت‌ترین دوران اخیر همواره باور داشته‌اند که تاریخ، داوری منصف و قاطع است که آنچه در واقع امور گذشته را بی هیچ شائبه یا بغض و نفرت به تصویر خواهد کشید. اکنون انتشار این اسناد را می‌توان آغازی بر این کنکاش حقوقی، سیاسی و تاریخی در نظر گرفت که ذهن‌های متخصص و کنجکاو کشورمان را به سوی خود فرا می‌خواند.

27215

پست بعدی

تکذیب بروز مشکل در خط تولید واکسن کوو ایران برکت

چ جولای 14 , 2021
تولید کننده نخستین واکسن ایرانی کرونا، برخی شایعات در فضای مجازی درخصوص بروز مشکل در خط تولید کوو ایران برکت را تکذیب کرد. به گزارش خبرآنلاین، در اطلاعیه روابط عمومی شرکت دارویی شفافارمد آمده است: در راستای شفاف‌سازی برای اذهان عمومی ملت شریف ایران اعلام می‌کنیم که هرگونه بروز مشکل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000