از فروش اینستاگرامی واکسن کرونا تا تحویل ۲میلیون دز واکسن داخلی

از فروش اینستاگرامی واکسن کرونا تا تحویل ۲میلیون دز واکسن داخلی

مجموعه مهمترین اخبار کرونایی امروز را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موج پنجم کرونا در ایران همچنان در حال اوج‌گیری است به طوری که تقریبا هر روز تعداد مبتلایان کرونا در کشور افزایش پیدا می‌کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۹ نفر رسید.

همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

هرمزگان در خطر جدی

در برخی استان‌ها شرایط اصلا خوب نیست، به طوری که بعد از مسائل اتفاق افتاده درباره استان سیستان‌وبلوچستان امروز وزیر بهداشت از شرایط کرونا در استان هرمزگان هشدار داد.

سعید نمکی در این رابطه گفت: امروز در مجموعه هرمزگان گرفتار پیک جدیدی از ویروس کرونا هستیم، شاید خیلی ها ندانند که حدود دو ماه قبل اولین موارد ویروس موتاسیون یافته را در کوشکنار و عمانی مجموعه هرمزگان گزارش گرفتیم.

او افزود: اینجا منطقه‌ای صنعتی است و کوچکترین غفلت می‌توانست فاجعه‌آفرین شود. خوشبختانه در هیچ کدام از مراکز صنعتی مرگ و میر قابل توجهی نداشتیم که این نشان از یک همدلی، وفاق و دانایی نیروهای مدیریتی استان است. می‌گویند هرکجا خواستید ببینید که رو به توسعه است یا خیر، ببینید که حکامش چقدر خردمندند و هرکجا خواستید میزان ویرانی‌اش را ارزیابی کنید، ببینید چقدر انسان‌های بی خرد و کم دانش را بر آن مجموعه‌ها حاکم کردند.

از فروش اینستاگرامی واکسن کرونا تا تحویل ۲میلیون دز واکسن داخلی

کمبود تخت در بیمارستان‌ها

این افزایش تعداد بستری‌ها در استان‌های مختلف بار دیگر بیمارستان‌ها را هم با مشکل مواجه کرده است.

به طوری که به گفته رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در حال حاضر بیمارستان‌ها با کمبود تخت مواجه هستند و مسئولان بیمارستان‌ها مجبور اند از ظرفیت بخش‌های دیگر به بخش کرونا اضافه کنند چرا که متاسفانه تعداد بیماران مبتلا به کووید بسیار زیاد است و با وجود این شرایط همچنان در حال گذاران امور هستیم.

پیام طبرسی در خصوص وضعیت بیمارستان‌های کشور در موج پنجم کرونا گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها به گونه‌ای نیست که اگر شما به به دلیل ابتلا به این بیماری به بیمارستانی مراجعه کنید، بلافاصله بستریتان کنند و در حال حاضر بیمارستان‌ها با کمبود تخت مواجه هستند و مسئولان بیمارستان‌ها مجبور اند از ظرفیت بخش‌های دیگر به بخش کرونا اضافه کنند چرا که متاسفانه تعداد بیماران مبتلا به کووید بسیار زیاد است و با وجود این شرایط همچنان در حال گذاران امور هستیم.

تجهیز بیمارستان‌های استان تهران

در راستای بهبود شرایط بیمارستان‌ها امروز استاندار تهران از تجهیز بیمارستان‌های استان تهران به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز از محل مالیات‌های ارزش افزوده خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی در این رابطه گفت: استاندار تهران عنوان کرد: سهم استان تهران از برگشت مالیات تنها ۲.۵ درصد است که امسال ۳ درصد شد و چنانچه سهم استان تهران از درآمدهای مالیاتی متناسب پرداخت می شد شاهد ساخت چندین بیمارستان مجهز و پیشرفته در شهر و استان تهران بودیم.
محسنی بندپی سپس گفت: اکثر بیمارستان های شهر تهران قدمتی بالای ۵۰ سال دارند و در بدو شیوع کرونا ۱۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان ها به دستگاه های اکسیژن ساز از محل مالیات های ارزش افزوده پرداخت شد و اگر این اقدام به موقع انجام نمی شد شاهد فوتی های زیاد کرونایی در تهران بودیم.

تحویل هفته‌ای ۲ میلیون دز واکسن برکت به وزارت بهداشت از مرداد

از سوی دیگر آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرده تا کنون ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۶۸ دُز رسید.

یکی از منابع اصلی واکسیناسیون کرونا در ایران که سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی آن انجام شده واکسن داخلی برکت است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص نخستین واکسن ایرانی کرونا و روند تولید و تحویل آن نیز گفت: از ۲۵ خرداد و پس از اعطای مجوز تزریق اضطراری واکسن توسط وزارت بهداشت، سرعت تولید واکسن کوو ایران برکت را در کارخانه شفافارمد افزایش دادیم و تا امروز که ۲۲ تیرماه است نزدیک به ۳ میلیون دز از این واکسن تولید شده که در حال طی فرایند تست استریل هستند و از این تعداد ۷۰۰ هزار دز تحویل وزارت بهداشت شده و ۲۰۰ هزار دز دیگر نیز در حال آماده‌سازی است.

محمد مخبر به راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن کوو ایران برکت نیز اشاره کرد و گفت: از هفته اول مردادماه هرهفته یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم که با راه‌اندازی خط دوم از اوایل مرداد، این عدد به حداقل ۲ میلیون دز در هفته خواهد رسید و همانطور که وعده دادیم تا پایان شهریور حداقل ۵۰ میلیون دز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهیم کرد.

از فروش اینستاگرامی واکسن کرونا تا تحویل ۲میلیون دز واکسن داخلی

فروش واکسن در اینستاگرام

اما کمبود واکسن در کشور باعث شده است که از همین حالا کلاهبرداری‌هایی درباره آن صورت بگیرد.

به طوری که پلیس فتا تهران بزرگ فردی که در اینستاگرام اقدام به فروش واکسن کرونا می‌کرد را دستگیر کرد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: شهروندی به پلیس فتا مراجعه و گفت از ترس ابتلا به ویروس کرونا، در فضای مجازی برای خرید واکسن جستجو و یک صفحه اینستاگرامی که مدعی فروش واکسن‌های کرونا با شرایط ویژه بود را مشاهده کردم و به ادمین پیام دادم پس از لحظاتی پاسخ من را داد و گفت تنها چند دقیقه زمان برای خرید باقی مانده است که بنده سریعا مبلغ اعلامی را واریز کردم و ساعاتی بعد واکسن را تحویل گرفتم، اما زمانی که برای تزریق به یکی از دوستان خود که پزشک است مراجعه کردم متوجه شدم واکسن تقلبی بوده.

همچنین برخی به دنبال واکسیناسیون کرونا در کشورهای دیگر مثل ترکیه هستند.

اما ترکیه برنامه جدید واکسیناسیون فعالان گردشگری و مسافران این کشور را همزمان با تعطیلات تابستانی آغاز کرد و در آن هنوز برنامه‌ای برای واکسیناسیون گردشگران خارجی اعلام نکرده است.

47237

پست بعدی

مطالبه مهم رهبر انقلاب از ارتش

س جولای 13 , 2021
باشگاه خبرنگاران نوشت:معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: مهمترین مطالبه فرمانده کل قوا از ارتش، آمادگی کامل برای مقابله با هر نوع تهدید و تجاوز از جانب بیگانگان است. سرتیپ فرهاد آریانفر معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) گفت: درخواست فرمانده کل قوا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000