مخالفت معاون احمدی نژاد با حضور نمایندگان در کابینه رئیسی

مخالفت معاون احمدی نژاد با حضور نمایندگان در کابینه رئیسی

برنا نوشت: نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: سامانه مدیران اطلاع رسانی شده و افرادی معرفی می شوند و در چند مرحله بررسی و گزینش می شوند و در مرحله نهایی برای هر وزارت خانه دو سه نفر انتخاب می شوند.

سید محمدرضا میر تاج الدینی، نماینده مجلس یازدهم، در رابطه با کابینه احتمالی رییسی و مشخصات آن گفت: معیارهای کلی در دولت آینده مکتبی بودن، تعهد، کارآمدی، توانمندی و و در کل شایسته گزینی است یعنی هم از بعد دانش و مدیریت و توانمندی و کارامدی، فردی شایسته باشد و هم از لحاظ فکری و از نظر انقلابی و امین و متعهد بودن، شایسته باشد.

او افزود: اگر همه اینها در کنار هم باشند مدیریت فردی شایسته تحقق پیدا می کند. انتظار از کابینه آینده این است که حائز چنین شرایطی باشد و این معیارها در مورد افراد نسبی است و آنهایی که معدل مجموع این موارد در آنها بالاتر از بقیه باشد با نگاهی فراگیر و بدون نگاه خاص جناحی، انتخاب می شوند. کابینه رییس جمهور منتخب باید همه طیف ها و استان های کشور را در بر بگیرد و مردم حس کنند دولت منتخب، پوشش و گستره آن تمام کشور را در بر می گیرد و از میان همه جمعیت ها، افراد نماینده دارند و فقط بخشی از جامعه را نمایندگی نمی کنند.

میرتاج الدینی در رابطه با احتمال حضور برخی نمایندگان در کابینه رییسی اظهار کرد: نمایندگان جایگاه تعریف شده و رفیعی در قانون اساسی دارند و اینکه به دنبال آن باشند که از این جایگاه به دولت بروند این مطلوب نیست. جایگاه نماینده جایگاهی است که همانجا باید برای خدمت متمرکز شوند و این از همه نمایندگان انتظار می رود.

مخالفت معاون احمدی نژاد با حضور نمایندگان در کابینه رئیسی

او افزود: من شخصا، بودن در مجلس و کمک به دولت از طریق مجلس را ترجیح می دهم اما اینکه دولت یا شخص آقای رییسی و مجموعه افراد به این جمع بندی برسند که برخی را از مجلس انتخاب کنند و به کابینه ببرند این مرسوم است و در اغلب دولت های گذشته بوده و می تواند تعامل و همکاری فیمابین دولت و مجلس را افزایش بدهد. در کل منعی وجود ندارد که از نمایندگان انتخابی صورت بگیرد ولی اینکه ما داوطلب این کار باشیم نه این طور نیست و نمایندگان داوطلب نیستند.

این نماینده مجلس یازدهم در رابطه با حضور برخی افراد از کابینه دولت فعلی در دولت آینده گفت: این بستگی به بررسی شخص اقای رییسی دارد که گزارش عملکرد وزارت خانه ها را می گیرد و نمی شود قضاوت و پیش بینی داشت و گفت چه کسانی خواهند بود. طبعا کسانی که در کار خود موفق بودند و رویکرد جناحی خاصی ندارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

میر تاج الدینی یاداور شد: سامانه مدیران اطلاع رسانی شده و افرادی معرفی می شوند و در چند مرحله بررسی و گزینش می شوند و در مرحله نهایی برای هر وزارت خانه دو سه نفر انتخاب می شوند. در سطح کلان با مجلس و گروه های مختلف مشورت خواهد شد و بعد افراد اعلام می شوند. در مجلس در مورد دو سه نفر گفتگو هست که به دولت بروند.

27215

پست بعدی

گزینه معاون اولی رئیسی، از لیست احتمالی حذف شد؟

ش جولای 3 , 2021
رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با رد برخی گمانه زنی‌ها در مورد عضویت ریاست این ستاد در کابینه دولت آینده تاکید کرد که محمد مخبر با تمام توان پیگیر پروژه‌های ستاد مخصوصا در موضوع مقابله با کرونا است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت نیکی ملکی در توئیتی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000