روحانی: ترامپ احمق پیغام داد ۴ تا ونتیلاتور به شما می‌دهیم

روحانی: ترامپ احمق پیغام داد ۴ تا ونتیلاتور به شما می‌دهیم

روحانی گفت: ترامپ احمق برای ما پیغام داده بود که من حاضرم ۴ عدد ونیتلاتور به خاطر کرونا برای شما بفرستم و ما جواب دادیم که اگر تو ۴۰ ونتیلاتور هم نیاز داری ما برای تو می‌فرستیم و همین شرکت‌های دانش بنیان بودند که در تولید ونتیلاتورها ما را خودکفا کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» ظهر امروز در مراسم افتتاح‌ طرح‌های ملی، با اشاره به نقشه دولت ترامپ برای ایران گفت: می‌گفتند وقتی ایران کالایی را وارد نکند، قحطی می‌شود و آن وقت مردم بیرون می‌آیند و نظام ساقط می‌شود. البته آمریکایی‌ها عقل زیادی ندارند ولی با همین عقل کم طراحی کرده بودند توسط ترامپ، بولتون و پمپئو و افرادی رذلی که در صدر امور بودند.

وی ادامه داد: دلیل عدم موفقیت آمریکا این بود که ما صادرات کالاهای دیگر را جایگزین صادرات نفت کردیم. بازار ما پر از جنس بود، قحطی وجود نداشت البته گرانی بود. جنگ اقتصادی که ترامپ وارد کرد، فشار زیادی به مردم از نظر قیمت و تورم وارد کرد ولی در خود محصول که می‌خواستند قطحی درست کنند، اشتغال ایجاد نشود، بیکاری گسترده باشد، موفق نشده و نتوانستند.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> روحانی: کشور را با رشد اقتصادی مثبت به دولت آینده تحویل می‌دهیم

وی افزود: کسی توضیح نمی‌دهد آمریکا چطور شکست خورد و نتوانست ما را به زمین بزند.

روحانی با بیان آنکه شرکت‌های دانش‌بنیان ما را خودکفا کردند، گفت: کرونا که آمد، کسی به ما کیت تشخیص نداد ولی عرض یکی، دو ماه کیت تشخیص را تولید کردیم. در ابتدا، فقط دو آزمایشگاه تشخیص کرونا داشتیم اما اکنون ۴۰۰ آزمایشگاه داریم یعنی در یکسال، ۲۰۰ برابر شد. ما ماسک می‌خواستیم و به ما نمی‌دادند. ماسک N۹۵ برای بیمارستان می‌خواستیم و هیچ کس به ما نمی‌داد و شرکت‌های دانش بنیان ما آن را تولید کردند. کسی به ما ونتیلاتور نمی‌داد.

روحانی افزود: ترامپ احمق برای ما پیغام داده بود که من حاضرم ۴ عدد ونیتلاتور به خاطر کرونا برای شما بفرستم و ما جواب دادیم که اگر تو ۴۰ ونتیلاتور هم نیاز داری ما برای تو می‌فرستیم و همین شرکت‌های دانش بنیان بودند که در تولید ونتیلاتورها ما را خودکفا کردند. در یک سال و نیم گذشته، تخت‌های آی‌سی‌یو دو برابر شد. اگر این کار نمی‌شد از کرونا و ویروس ترامپ شکست می‌خوردیم. کار بزرگی انجام شد که بخشی از این کار مربوط به صنعت و معدن بود.

27215

پست بعدی

تماس تلفنی دفتر ابراهیم رئیسی با کرباسچی و جواد امام /حضرتی: با من تماس نگرفتند

پ جولای 1 , 2021
ایسنا نوشت: برخی روزنامه نگاران و دبیران کل اصلاح طلب نوشته اند که از دفتر رییس جمهور منتخب با آن ها تماس گرفته شده است. احمد زیدآبادی روزنامه نگار، احسان مازندرانی فعال رسانه ای، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران از جمله افرادی هستند که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000